Nowy Fiat Doblo
Fiat ujawnił pierwsze informacje na temat nowego Doblo. Czy nowemu modelowi uda się powtórzyć sukces poprzednika, który od 2001 roku znalazł ponad 300 tysięcy nabywców?
Nowy Fiat Doblo Cargo posiada zmienioną stylizację, nowe silniki Multijet oraz wersję z większym rozstawem osi. To główne argumenty, którymi ma zdobyć nowych klientów.
Nowe Doblo najbardziej zmieniło się z przodu. Znajdziemy tam grill, który wraz ze zderzakiem i przetłoczeniami maski tworzy wyraźny wzór na kształt litery V. Natomiast we wnętrzu pojazdu znalazły się nowe materiały i wzory wykończenia.
Przeciętny kierowca Doblo pokonuje tym samochodem aż 30 tysięcy kilometrów rocznie. Dlatego tak ważny jest ekonomiczny silnik. W nowym Doblo znajdą się dwie szesnastozaworowe jednostki Multijet o pojemnościach 1.9 i 1.3l. Pierwszy z tych silników dysponuje mocą 105 KM, drugi jest o 30 KM słabszy. Dodatkowo w ofercie znajduje się również ośmiozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1.4l i mocy 77 KM (Fire) oraz jednostka o pojemności 1.6l, która przystosowana jest do spalania zarówno benzyny jak i metanu (jego zbiorniki umieszczono pod podłogą, dzięki czemu została zachowana przestrzeń ładunkowa).
W późniejszym okresie Doblo będzie dostępne z kolejnymi silnikami Multijet z turbinami o zmiennej geometrii: 1.3 16v o mocy 85 KM i 1.9 8v o mocy 120 KM. Moment obrotowy tych jednostek wynosi 200 Nm.
Nowe Dolbo Cargo będzie oferowane również w wersji z wydłużonym rozstawem osi zwanej Maxi. Jest ona o 38 cm dłuższa od klasycznego Doblo, o tyle samo (do 2060 mm) wzrosła również długość przestrzeni bagażowej. Dopuszczalna ładowność długiej wersji wynosi 850 kg, a bagażnik ma pojemność 4 metrów sześciennych.
Jak informuje jeden z naszych czytelników, samochody te są już w Polsce. Zamaskowane prototypy przechodzą testy zawieszeń na naszych, polskich "drogach"...