Nowy crossover Forda
Jednym z najważniejszych pojazdów na stoisku Forda w Genewie będzie kuga.
To zupełnie nowy model klasy crossover, który już wiosną ma trafić do salonów.
Dodajmy od razu, że nie będzie miał łatwego życia. Ta klasa aut należy chyba do najdynamiczniej się rozwijających, co oznacza, że za bezpośrednią konkurencję nowy ford będzie miał m.in. BMW X3, land rovera freelander, vw tiguana, toyotę RAV4, nissana X-trail, mitsubishi outlandera i bliźniaczego citroena c-crosser, hondę CR-V, volvo XC60, nissana murano, opla antarę, mazdę CX-7 a nawet mercedesa GLK... Już jest w czym wybierać, a ta lista wcale nie jest kompletna...
Ford kuga został oparty na technice focusa. Nawet będzie powstawał w tej samej fabryce w Saarlouis w Niemczech, gdzie powstają pięciodrzwiowy focus i jego większa odmiana, czyli c-max. Kuga ma 4.44 m długości, 1.67 m wysokości i 1.84 m wysokości. Przy tych wymiarach auto waży 1613 kg.
Układ napędowy kugi to tzw. "inteligentny" system, który w zależności od warunków przenosić ma moc na przednie, lub wszystkie cztery koła. W skrócie: haldex. Ponadto oferowane będą również samochody z napędem tylko przedniej osi.
Nowości nie znajdziemy pod maską nowego forda. Samochód będzie napędzany przez dobrze znaną wysokoprężną jednostkę TDCi o pojemności dwóch litrów i mocy 136 KM oraz momencie 320 Nm. Średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 6.4 l/100 km.
Nie zachwyca pojemność bagażnika, która wynosi tylko 360 litrów. Poprzez złożenie tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1355 litrów.
Kuga będzie oferowana w dwóch wersjach wyposażenia (trend i titanium), w jednym z dziesięciu kolorów.