Nowe Porsche Taycan GTS!

Porsche zaprezentowało kolejną wersję elektrycznego modelu Taycan. Została ona oznaczona dobrze znanym dla fanów marki skrótem GTS.

Oczywiście chodzi tutaj o Gran Turismo Sport. Pojazd, jako pierwszy w historii marki elektryczny samochód, przekroczył granicę zasięgu 500 km. Wg WLTP na jednym ładowaniu ma przejeżdżać do 504 km.

Dodatkową nowością jest nadwozie Sport Turismo. Jest to nic więcej jak usportowiona wersja nadwozia Cross Turismo, która zostało pozbawiona "crossoverowych" elementów w postaci plastikowych nakładek nadkoli, czy podwyższonego zawieszenia. Nadwozie stanowi praktyczną wersję sportowego "elektryka".

Karoserię zdobią liczne czarne elementy i przyciemniane detale, takie jak podstawki lusterek, obramowanie szyb czy dolna część przedniego zderzaka. Z kolei we wnętrzu zastosowano liczne dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz wykonane ze szczotkowanego aluminium z czarnym wykończeniem. Ciekawostką jest możliwość opcjonalnego zamontowania w samochodzie panoramicznego dachu z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia.

Reklama

GTS stanowi pewnego rodzaju kompromis pomiędzy odmianami 4S (530-571 KM) a Turbo (680 KM). Samochód w trybie overboost, podczas korzystania z Lunch Control, osiąga moc wynoszącą 598 KM, pozwalającą osiągnąć "setkę" w czasie wynoszącym 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. 

Nowy Taycan został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management, które dostosowuje siłę tłumienia nierówności każdego z kół, analizując warunki panujące aktualnie na drodze.

Cena modeli GTS oraz GTS Sport Turismo rozpoczynają się odpowiednio od 574 tysięcy zł oraz 578 tysięcy zł. Samochody dostępne będą na wiosnę 2022 roku.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porsche | Porsche Taycan | premiera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy