Nowe Porsche Cayenne GTS

Na kilka tygodni przed oficjalnym debiutem w Los Angeles Porsche opublikowało pierwsze informacje dotyczące nowego Cayenne w wersji GTS.

Usportowiona odmiana otrzymała specjalny pakiety stylistyczny obejmujący m.in. poszerzone nadkola i progi. Wszelkie "dokładki", włącznie z tylną lotką, lakierowane są w kolorze nadwozia. Dla kontrastu, na czarno pomalowano 20-calowe felgi RS Spyder, czarne są też napisy na tylnej klapie. Fani modelu zauważą również dymione tylne światła wykonane w technologii LED i dwie podwójne, oksydowane, końcówki układu wydechowego.

Źródłem napędu jest 3,6-litrowy, podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6. Jednostka dostarcza 440 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s (5,1 z opcjonalnym pakietem Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 262 km/h.

Reklama

By zapewnić odpowiednie właściwości jezdne auto wyposażone zostało w aktywne zawieszenie PASM, dzięki któremu - w stosunku do klasycznego układu - prześwit zmniejszył się o 24 mm. Standardowym wyposażeniem są też m.in. zaadaptowane z Cayenne Turbo hamulce z lakierowanymi na czerwono zaciskami. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm, tylne - 358 mm.

GTS to nie jedyna nowość, jaką niemiecki producent szykuje na salon w Los Angeles. Porsche zaprezentuje również nowy, podstawowy model Cayenne wyposażony w silnik 3,6 l V6 o mocy 300 KM. Sprzęgnięta z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią Tiptronic S jednostka zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 230 km/h.

Oba nowe modele trafią do salonów z początkiem lutego. Podstawowy Cayenne, na rodzimym, niemieckim rynku, wyceniony został na 65 427 euro. Za wersję GTS zapłacić trzeba będzie nie mniej niż 98 152 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy