Nowe Porsche Cayenne GTS
Na kilka tygodni przed oficjalnym debiutem w Los Angeles Porsche opublikowało pierwsze informacje dotyczące nowego Cayenne w wersji GTS.
Usportowiona odmiana otrzymała specjalny pakiety stylistyczny obejmujący m.in. poszerzone nadkola i progi. Wszelkie "dokładki", włącznie z tylną lotką, lakierowane są w kolorze nadwozia. Dla kontrastu, na czarno pomalowano 20-calowe felgi RS Spyder, czarne są też napisy na tylnej klapie. Fani modelu zauważą również dymione tylne światła wykonane w technologii LED i dwie podwójne, oksydowane, końcówki układu wydechowego.
Źródłem napędu jest 3,6-litrowy, podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6. Jednostka dostarcza 440 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s (5,1 z opcjonalnym pakietem Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 262 km/h.
By zapewnić odpowiednie właściwości jezdne auto wyposażone zostało w aktywne zawieszenie PASM, dzięki któremu - w stosunku do klasycznego układu - prześwit zmniejszył się o 24 mm. Standardowym wyposażeniem są też m.in. zaadaptowane z Cayenne Turbo hamulce z lakierowanymi na czerwono zaciskami. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm, tylne - 358 mm.
GTS to nie jedyna nowość, jaką niemiecki producent szykuje na salon w Los Angeles. Porsche zaprezentuje również nowy, podstawowy model Cayenne wyposażony w silnik 3,6 l V6 o mocy 300 KM. Sprzęgnięta z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią Tiptronic S jednostka zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 230 km/h.
Oba nowe modele trafią do salonów z początkiem lutego. Podstawowy Cayenne, na rodzimym, niemieckim rynku, wyceniony został na 65 427 euro. Za wersję GTS zapłacić trzeba będzie nie mniej niż 98 152 euro.