Nowe Mini z nowymi silnikami. Również trzycylindrowymi

Mini wciąż podgrzewa atmosferę przed premierą nowej generacji pojazdów. Widzieliśmy już zamaskowane pojazdy, teraz poznaliśmy również ofertę jednostek napędowych.

W nowym Mini zastosowana zostanie nowa generacja silników, trzy- i czterocylindrowych. Bazowa wersja będzie napędzana trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 l. Dzięki zastosowaniu technologii TwinPower moc tej jednostki wynosi 136 KM, a moment obrotowy - 220 Nm, przy tym w tzw. trybie overboost może chwilowo wzrosnąć do 230 Nm.

W nowym Mini - zapewne w wersji Cooper S - znajdzie zastosowanie również dwulitrowy silnik TwinPower. Generuje on 192 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego (300 w trybie overboost). Dotychczas pod maską Coopera S pracował silnik 1.6 turbo o mocy 184 KM. Nie znamy jeszcze danych odnośnie zużycia paliwa, ale jeśli nowa jednostka będzie bardziej oszczędna, to świadczy to tylko o tym, jak chory jest obecny system pomiarowy...

Reklama

W Mini stosowany będzie również silnik wysokoprężny. Diesel ma 3 cylindry, 1,5 l pojemności i generuje 116 KM i 270 Nm.

Wszystkie silniki wyposażone są w system start-stop, spełniają normę emisji spalin Euro 6 i będą współpracować z nowymi skrzyniami biegów.

Nowa generacja Mini zadebiutuje oficjalnie na salonie w Los Angeles pod koniec listopada. Pierwsze samochody trafią do salonów już na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy