Nowe hybrydowe BMW X5 xDrive45e iPerformance

BMW poszerza ofertę modelu X5 o nową wersję hybrydową. Pojazd będzie nosił skomplikowaną nazwę BMW X5 xDrive45e iPerformance.

BMW X5 xDrive45e iPerformance
BMW X5 xDrive45e iPerformanceInformacja prasowa (moto)

Już poprzednia generacja BMW X5 była oferowana jako hybryda plug-in, nie jest więc niespodzianką, że nowy model, który debiutował w czerwcu, również otrzyma wariant zelektryfikowany.Różnic między oboma generacjami jest jednak sporo. O ile w poprzedniej wersji silnik elektryczny współpracował z czterocylindrowym silnikiem benzynowym, to w nowej wersji zastosowano jednostkę sześciocylindrową. Dzięki temu silnik spalinowy generuje 286 KM, a łączna moc układu spalinowo-elektrycznego wynosi 394 KM i 600 Nm. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła w układzie xDrive za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej.

BMW X5 xDrive45e iPerformanceInformacja prasowa (moto)

Nowe BMW X5 xDrive45e iPerformance rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, podczas gdy poprzednia generacja potrzebowała na to o 1,2 s więcej. W trybie elektrycznym samochód może osiągnąć prędkość 140 km/h (o 20 km/h więcej), a przy wykorzystaniu silnika spalinowego - 235 km/h. Co jednak najważniejsze, zasięg w trybie elektrycznym wynosi teraz 80 km, podczas gdy w poprzedniej generacji nie przekraczał 30 km.

BMW X5 xDrive45e iPerformanceInformacja prasowa (moto)

Większy zasięg udało się się osiągnąć dzięki zastosowaniu większych baterii. To z kolei wpłynęło na pojemność bagażnika, która jest o 150 litrów mniejsza niż wcześniej, trzeba jednak zaznaczyć że 500 litrów to i tak wynik godny uznania.

BMW X5 xDrive45e iPerformanceInformacja prasowa (moto)

BMW X5 xDrive45e iPerformance trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas