Nowe hybrydowe BMW X5 xDrive45e iPerformance

BMW poszerza ofertę modelu X5 o nową wersję hybrydową. Pojazd będzie nosił skomplikowaną nazwę BMW X5 xDrive45e iPerformance.

Już poprzednia generacja BMW X5 była oferowana jako hybryda plug-in, nie jest więc niespodzianką, że nowy model, który debiutował w czerwcu, również otrzyma wariant zelektryfikowany.

Różnic między oboma generacjami jest jednak sporo. O ile w poprzedniej wersji silnik elektryczny współpracował z czterocylindrowym silnikiem benzynowym, to w nowej wersji zastosowano jednostkę sześciocylindrową.

Dzięki temu silnik spalinowy generuje 286 KM, a łączna moc układu spalinowo-elektrycznego wynosi 394 KM i 600 Nm. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła w układzie xDrive za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej.

Reklama

Nowe BMW X5 xDrive45e iPerformance rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, podczas gdy poprzednia generacja potrzebowała na to o 1,2 s więcej. W trybie elektrycznym samochód może osiągnąć prędkość 140 km/h (o 20 km/h więcej), a przy wykorzystaniu silnika spalinowego - 235 km/h. Co jednak najważniejsze, zasięg w trybie elektrycznym wynosi teraz 80 km, podczas gdy w poprzedniej generacji nie przekraczał 30 km.

Większy zasięg udało się się osiągnąć dzięki zastosowaniu większych baterii. To z kolei wpłynęło na pojemność bagażnika, która jest o 150 litrów mniejsza niż wcześniej, trzeba jednak zaznaczyć że 500 litrów to i tak wynik godny uznania.


BMW X5 xDrive45e iPerformance trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy