Nowe bmw serii 3. Pierwsze zdjęcia i informacje!

Wiemy już, jak wyglądać będzie kolejna generacja bmw serii 3. Zgodnie z oczekiwaniami auto urosło, nabrało również bardziej "bojowego" wyglądu.

W stosunku do poprzednika nadwozie wydłużyło się aż o 9,3 cm (długość całkowita nowego modelu to 462,4 cm), o 5 cm - co ucieszy zapewne pasażerów tylnej kanapy - powiększono również rozstaw osi.

Co ważne, w przeciwieństwie do nowej serii 1, gruntownie odmłodzona "trójka" naprawdę może się podobać. Sportowy charakter podkreślają zdecydowane linie pasa przedniego i mocno przetłoczona maska przypominająca nieco tą, znaną np. z modelu Z4.

W przypadku "trójki", zawsze chodziło o to, by zapewnić kierowcy jak najwięcej emocji. O poprawę właściwości jezdnych dba w tym przypadku m.in. zwiększony rozstaw kół. Te z przodu rozstawiono o 3,7 cm szerzej, z tyłu wartość ta wzrosła o 4,7 cm. Co ciekawe, nowe auto jest też o 40 kg lżejsze od obecnie oferowanej wersji. Rozłożenie masy, jak przystało na auto o sportowym zacięciu, jest w tym przypadku idealne - na każą z osi przypada równo po 50 proc.

Reklama

Wnętrze samochodu, jeśli wierzyć informacjom BMW, wyraźnie zyskało na przestronności. Samochód dostępny ma być w trzech wersja wyposażenia - sport line, luxury line i modern line.

Paleta jednostek napędowych obejmować będzie siedem silników - pięć benzynowych i dwa wysokoprężne. W ofercie znajdzie się tylko jeden benzynowy silnik o sześciu cylindrach, pozostałe cztery to konstrukcje czterocylindrowe. Wszystkie motory benzynowe wyposażono w doładowanie (system TwinPower Turbo), bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu Valvetronic.

Miłośników niemieckiej marki zainteresują szczególnie dwie najmocniejsze odmiany - czterocylindrowa 328i oraz sześciocylindrowa 335i. Słabsza rozwija moc maksymalną 245 KM i moment obrotowy 350 Nm. Mocniejsza zapewnia 305 KM i 400 Nm.

Model 328i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h (średnie zużycie paliwa to wg BMW 6,4 l/100 km). Odmiana 335i "wystrzeliwuje" do setki w 5,5 s, prędkość maksymalna to również ograniczone elektronicznie 250 km/h (średnie zużycie paliwa 7,9 l/100 km).

Fani diesli będą się mogli zdecydować na jedną z odmian silnika o pojemności dwóch litrów. Słabsza - o mocy 163 KM - rozpędza się do 100 km/h w 8 sekund (prędkość maksymalna wynosi 230 km/h) i - przynajmniej wg BMW - zużywa średnio 4,1 l paliwa na 100 km. Mocniejsza, rozwijająca 184 KM, zapewnia sprint do 100 km/h w 7,5 s. (prędkość maksymalna wynosi 235 km/h) i zużywać ma 4,5 l oleju napędowego na 100 km.

Wiosną przyszłego roku pojawi się również odmiana z napędem hybrydowym.

Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji jest system start&stop. Każda jednostka napędowa, na życzenie, może zostać sprzężona z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów (standardem będą sześciostopniowe skrzynie ręczne).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW seria 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy