Nowe BMW serii 2 Coupe. Jak za starych dobrych czasów!
Nowych aut, o których fani motoryzacji mówić dziś mogą z nieukrywaną przyjemnością, jest obecnie jak na lekarstwo. W tej elitarnej grupie - bez cienia wątpliwości - znalazło się właśnie zupełnie nowe BMW serii 2. Prawdziwa "bawarka" w starym dobrym stylu!
To jeden z nielicznych nowych modeli, którego premierze nie towarzyszą zachwyty nad emisją CO2, rekuperacją czy pojemnością akumulatorów trakcyjnych. Ten samochód, jak za starych dobrych czasów, przede wszystkim zapewniać ma kierowcy frajdę z jazdy!
Auto mierzy 4537 mm długości i 1838 mm szerokości. W porównaniu z poprzednim modelem wymiary te wzrosły odpowiednio o 105 i 64 mm. Z kolei wysokość zmalała o 28 mm i wynosi teraz 1390 mm. Atletyczny wygląd nowego BMW serii 2 coupé to również zasługa większego aż o 51 mm (2741 mm) rozstawu osi oraz szerokiego rozstawu kół. 1575 mm (+54 mm) na osi przedniej i 1587 mm (+31 mm) na osi tylnej. Bagażnik nowego BMW serii 2 Coupé ma pojemność 390 l. Krawędź bagażnika została obniżona o 35 mm w stosunku do poprzedniego modelu. Oparcia tylnej kanapy standardowo są dzielone i składane w proporcjach 40:20:40.
Nabywcom spodobają się zapewne szerokie nadkola i mocno nakreślona środkowa część maski. Charakterystyczne nerki BMW ustawione są poziomo i - w przeciwieństwie do wielu nowych modeli niemieckiej marki - nie są dominującym elementem stylistyki. Zamiast klasycznego grilla mają pionowe klapy powietrzne, które otwierają się elektrycznie przy większym zapotrzebowaniu silnika na chłodzenie. Reflektory, na wzór BMW serii 02 zostały zaprojektowane w formie pojedynczych okrągłych lamp. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z selektywnym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam.
Rzut boczny to charakterystyczne dla samochodów sportowych: długa maska silnika, krótkie zwisy karoserii i cofnięta kabina "osadzona" na szerokich tylnych nadkolach. W tym przypadku proporcje dobrano po mistrzowsku. W kabinie znajdziemy rzecz jasna "zorientowany na kierowcę" kokpit. Wyposażenie standardowe obejmuje tapicerkę z tkaniny i Sensateku. W modelu M Sport i BMW M240i xDrive Coupé oprócz innych charakterystycznych elementów, takich jak kierownica skórzana M i tapicerowane podparcia kolan na konsoli środkowej, znaleźć można również tapicerkę z Alcantary i Sensateku.
Standardowe wyposażenie BMW serii 2 Coupé zawiera też akustyczną przednią szybę i trójstrefową klimatyzację automatyczną. Oprócz opcjonalnego oświetlenia ambientowego w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest również system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Bez żadnych dopłat otrzymamy ponadto BMW Live Cockpit, który obejmuje system operacyjny iDrive z wyświetlaczem centralnym o przekątnej 8,8-cala i kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,1-cala w zestawie wskaźników.
Kolejna dobra wiadomość - nawet podstawowe modele napędzane są czterocylindrowymi rzędowymi silnikami o pojemności 2.0 l. Bazowa wersja - BMW 2 Coupe 220i - rozwija moc 184 KM (5000-6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm dostępny między 1350 a 4000 obr./min. Napęd przenoszony jest na tylne lub wszystkie koła (xDrive) przez ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i osiąga prędkość maksymalną 236 km/h. Polskie ceny tego modelu startują z pułapu 149 900 zł.
Wyżej w hierarchii stoi model BMW M240i xDrive Coupé, który ma pod maską silnik R6 (!) o pojemności 3.0 l. Jednostka generuje 374 KM i 500 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 6,1 s i prędkość maksymalna 250 km/h. W tym przypadku polski cennik otwiera kwota 249 900 zł.
Latem przyszłego roku do oferty trafi też model BMW 230i Coupé z 2.0-litrowym silnikiem R4 o mocy 245 KM. W ofercie znajdzie się ponadto silnik Diesla (BMW 220d Coupe) - 2.0 l generujący 190 KM i 400 Nm.
W takiej konfiguracji auto osiągać ma setkę w 6,9 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 237 km/h.