Nowe Audi A6 allroad quattro

Producent z Ingolstadt zaprezentował nowe Audi A6 (C8) w uterenowionej wersji allroad quattro. To już czwarta generacja modelu, który obchodzi właśnie swoje dwudzieste urodziny.

W stosunku do standardowego A6 model allroad jest o 45 mm wyższy. Karoseria mierzy 4,95 m długości, 1,9 m szerokości i 1,5 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,93 m. Auto może się też pochwalić 139 mm prześwitem i zdolnościami holowania przyczepy o masie nawet 2,5 tony. Do bagażnika zmieścimy pakunki o objętości 565 l lub - po złożeniu oparć tylnej kanapy (standardowo dzielone w proporcji 40:20:40) - nawet 1680 l.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: elektrycznie sterowaną tylną klapą z automatycznie składaną roletę bagażnika oraz zestaw szyn w podłodze służących do mocowania ładunku.

Reklama

Na pokładzie Audi A6 allroad quattro znajdziemy tak samo rozbudowaną gamę systemów infotainment, jak w siostrzanych modelach A6 i A7. W pełni cyfrowy system operacyjny zawiera m.in. duży ekran służący do obsługi funkcji infotainment. W najwyższej wersji wyposażenia ekran ten może mieć przekątną 10,1 cala. Z poziomu ekranu położonego niżej, którego przekątna to 8,6 cala, kierowca obsługuje system klimatyzacji i funkcje komfortowe oraz wprowadzać może na nim tekst.

Opcjonalnie, A6 allroad quattro wyposażone może być również w Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala obsługiwanym przyciskami na wielofunkcyjnej kierownicy. Auto wyposażyć można dodatkowo w najbardziej rozbudowaną wersję centrum zarządzania systemami infotainment - nawigację MMI navigation plus, zawierającą moduł LTE oraz hotspot Wi-Fi.

Zgodnie z tradycją Audi Allroad wyposażone jest w adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie. Lista opcji obejmuje m.in. progresywny układ kierowniczy z aktywą, skrętną, tylną osią. Podstawowa odmiana porusza się na 18-calowych obręczach kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 225/55. Największe z oferowanych kół (z katalogu Audi Sport) mają średnicę 21 cali.

Audi Quattro dostępne jest wyłącznie z wysokoprężnymi silnikami 3,0 l TDI V6. Najsłabsza odmiana - Audi A6 allroad quattro 45 TDI - rozwija 231 KM i 500 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 6,7 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Mocniejsza wersja - A6 allroad quattro 50 TDI - generuje 286 KM i 620 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s. Topowa odmiana - A6 allroad quattro 55 TDI - osiąga 349 KM i równe 700 Nm. W efekcie sprint do 100 km/h zajmuje autu 5,2 s. Średnie zużycie paliwa, w zależności od wybranego silnika, waha się (zdaniem producenta) między 5,8 a 6,6 l oleju napędowego na 100 km (wg NEDC).

Niezależnie od wersji w układzie napędowym pracuje alternator pełniący funkcję rozrusznika, co oznacza, że mamy do czynienia z tzw. "łagodną" hybrydą.

Wszystkie trzy jednostki TDI współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Standard obejmuje m.in. selektywny rozkład momentu obrotowego między kołami. W czasie jazdy z dużą prędkością, przy wchodzeniu w zakręt, system przyhamowuje dwa koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu, na które działają zredukowane siły, jeszcze zanim wpadną one w poślizg. Moment napędowy przekazywany jest wtedy na koła z lepszą przyczepnością. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy bezstopniowo rozdziela moc pomiędzy tylne koła.

Wraz z rynkową premierą nowego Audi A6 allroad quattro, w ofercie pojawi się również limitowana seria "20 lat allroad". W tej dostępne będą trzy kolory lakieru: zielony "gavial", biały "lodowiec" oraz brązowy "soho". Standard to m.in.: czarny pakiet stylizacyjny (poszerzony o charakterystyczne pierścienie Audi oraz o obudowy lusterek zewnętrznych) i 19-calowe felgi. We wnętrzu znajdziemy m.in.: czarne fotele sportowe obite skórą i alcantarą, aluminiowe listwy ozdobne i podświetlane listwy progowe.

Nowe Audi A6 allroad quattro uzupełni europejskie cenniki producenta z Ingolstadt jeszcze w tym miesiącu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama