Nowa flagowa kia
Kia zaprezentowała najnowszą generację flagowego modelu opirus. W porównaniu do poprzednika samochód urósł i został wyposażony w mocniejsze silniki.
Największy sedan Kii ma teraz 5 metrów długości. Zamiast silnika 3.5 V6 pod maską znajdziemy jednostkę o pojemności 3.8 l, mocy 266 oraz momencie 353 Nm. Dzięki znaczącemu wzrostowi mocy oraz mniejszej o 122 kg wadze nowy opirus jest bardzo dynamiczny - przyspiesza do 100 km/h w 7.5 s (poprzednio 9.2 s) oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
Jednostka napędowa współpracuje z pięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów z opcją pracy manualnej, przeniesioną z poprzedniego modelu.
Mimo większej mocy i lepszych osiągów nowy opirus ma być bardziej ekonomiczny. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 10.9 l/100 km.
Nie obyło się bez zmian stylistycznych. Obniżono przednią krawędź pokrywy silnika, dodano szerszą osłonę chłodnicy, podniesiono pokrywę bagażnika i wydłużono tylny zwis o 20 mm. Dodano również przeprojektowane, podwójne reflektory przednie, nowe, pionowe światła tylne (które nie zachodzą na pokrywę bagażnika ani na tylne błotniki) oraz podwójne, chromowane rury wydechowe. Większe, 17-calowe, wieloszprychowe felgi aluminiowe oraz zwiększony rozstaw przednich i tylnych kół pozwalają na lepsze wypełnienie nadkoli.
We wnętrzu opirusa odnaleźć można całkiem nową deskę rozdzielczą, tablicę przyrządów, konsolę centralną i podłogową, nowy zintegrowany system audio, nowy panel sterujący wentylacją i ogrzewaniem oraz nowe tarcze zegarów. Nowością są podgrzewane i wentylowane przednie fotele, elektrycznie ustawiane pedały, ustawiane w czterech kierunkach podparcie lędźwiowe na fotelu kierowcy oraz bardziej przejrzysty wyświetlacz komputera pokładowego. W nowym opirusie klienci będą mieli do wyboru trzy kolory wnętrza i 8 kolorów nadwozia.
Lepsze właściwości jezdne przednionapędowego opirusa to zasługa nowego zawieszenia z przodu i z tyłu, większego rozstawu kół (o 15 mm z przodu i o 30 mm z tyłu) oraz szerszych opon 235/55 R17.