Nissan Juke po liftingu. Gotowy na podbój miasta i badanie trzeźwości

Nissan Juke to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i nietuzinkowych crossoverów na rynku - de facto to właśnie on w 2010 roku zapoczątkował segment B-SUV. W 2019 roku poznaliśmy drugą generację przebojowego "mieszczucha", która pięć lat po premierze ciągle dobrze się trzyma i cieszy oko. Zwłaszcza teraz, ponieważ wersja po liftingu wjeżdża do polskich salonów z bogatszym wyposażeniem, nowymi rozwiązaniami i żółtym kolorem nadwozia.

Nissan Juke zapoczątkował segment małych SUV-ów

Gdyby kontrowersja była samochodem, nazywałaby się Nissan Juke. Kiedy w 2009 roku japońscy projektanci przedstawili prototyp tego modelu na targach motoryzacyjnych w Genewie - wówczas nazywanego Qazana - zdania były mocno podzielone. Jedni patrzyli na niego z ciekawością i pożądaniem, a drugim od patrzenia na niego robiło się nie dobrze. Niespełna rok później ów samochód zadebiutował jako Nissan Juke, czyli pierwszy miejski crossover w historii. Niewielu wróżyło mu sukcesu, ale do odważnych świat należy. Dzisiaj podniesione i napompowane sylwetki są w modzie, jednak piętnaście lat temu to był ryzykowny eksperyment. Czas pokazał, że to szaleństwo się opłaciło.

Reklama

W 2019 roku przyszła pora na druga osłonę hitu. Przez ostatnie lata przybyło na rynku konkurentów, a to oznaczało, że nowy Juke będzie musiał podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Zgodnie z oczekiwaniami kolejna generacja crossovera mocno wyróżniała się w tłumie i prezentowała nowe możliwości. Nowy Juke stał się bardziej dojrzały i dynamiczny, pozostając przy tym modnym i dobrze wyposażonym mieszczuchem.

Kolejna odsłona kontynuowała sukces poprzednika, co potwierdza fakt, że od października 2019 roku na polskie drogi wyjechało ponad 6 tys. egzemplarzy tego modelu. W Europie natomiast całkowita sprzedaż wyniosła 287 886 sztuk. Lwią cześć (83 proc.) stanowiły wersje benzynowe, a pozostałe 17 proc. stanowiły odmiany z napędem hybrydowym, dostępne w salonach od 2022 roku.

Nissan Juke po liftingu. To zabieg bez ryzyka

W 2024 roku Juke drugiej generacji jest na rynku już piąty rok i właśnie doczekał się kuracji odmładzającej. Rewolucja i kolejny odważny krok? Nic z tych rzeczy, bo kiedy coś działa, to nie warto tego zmieniać - takie przynajmniej nasuwają się wnioski, po zapoznaniu się z odświeżonym modelem i wprowadzonymi zmianami.

Na czym stanęło? W gruncie rzeczy na kilku drobnych modyfikacjach, mających cieszyć oko i poprawić komfort codziennego użytkowania. Tym oto sposobem Nissan Juke po face liftingu debiutuje w nowej odmianie N-Sport, zyskuje lepsze wyposażenie we wszystkich wersjach, otrzymuje nowe cyfrowe wskaźniki i ponad 12-calowy ekran info-rozrywki, a do oferty po 10 latach powraca żółty kolor nadwozia. W wyniku pojawienia się większego wyświetlacza nieznacznie zmienił się projekt deski rozdzielczej, a w kabinie - jak mówi producent - zastosowano lepsze materiały. Z rzeczy miłych dla oka warto wyróżnić bezramkowe lusterko wsteczne oraz kamerę cofania o większej rozdzielczości.

Nissan Juke po liftingu. Pod maską bez zmian

W ramach modernizacji nie zmienia się gama napędowa. Pod maską nowego Juke’a znajdziemy benzynowy silnik 1.0 DIG-T (114 KM i 200 Nm), który domyślnie współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną, a za dopłatą z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową 7DCT. Od 2022 roku crossover jest również dostępny z napędem hybrydowym o mocy 143 KM (205 Nm), którego sercem jest benzynowy motor o pojemności 1,6-litra. We wszystkich przypadkach moc jest kierowana wyłącznie na przednią oś.

Nowy Nissan Juke - silniki i osiągi

Silnik1.0 DIG-T1.0 DIG-T 7DCT1.6 HYBRID
Moc114 KM114 KM143 KM
Moment obrotowy200 Nm200 Nm205 KM
Skrzynia biegówmanualna, 6-biegowaautomatyczna 7DCTautomatyczna Smart Multi Model Hybrid
0-100 km/h10,7 s11,8 s10,1 s
Prędkość maks.180 km/h180 km/h166 km/h
Średnie zużycie paliwa (WLTP)5,9-6,3 l/100 km6,1-6,5 l/100 km5,0-5,2 l/100 km
Średnia emisja CO2 (WLTP)134-142 g/km138-146 g/km114-117 g/km

Nissan Juke po liftingu. Wersje i wyposażenie

Nowy Nissan Juke występuje w pięciu wersjach wyposażenia - Acenta, N-Connecta, Tekna, N-Design oraz nowej, topowej odmiany N-Sport, którą rozpoznamy po czarnych felgach oraz żółtych wstawkach w kabinie. Po liftingu każda z wcześniej dostępnych wersji otrzymała nieco lepsze wyposażenie. Od tej pory wszystkie wersje wyposażenia, w tym także bazowa Acenta, są dostępne z napędem hybrydowym, a na dodatek każdą z odmian można zamówić w nowym, żółtym lakierze “Iconic".

Standardem dla wszystkich wariantów jest łączność Apple CarPlay i Android Auto, przyciemniane tylne szyby czy większy wyświetlacz ekranu info-rozrywki. Ponadto we wszystkich wersjach nowy Nissan Juke jest domyślnie wyposażony w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystujących kierowcę tj.

  • system ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości (ISA)
  • systemy ostrzegania przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu (ELKS)
  • automatyczne hamowanie awaryjne (AEB)
  • ostrzeżenie o hamowaniu awaryjnym (ESS)
  • ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy (DDAW)
  • rejestrator zdarzeń drogowych (EDR)
  • ochrona przed cyberatakami
  • przygotowanie do instalacji blokady alkoholowej

Nowy Nissan Juke - wersje i polskie ceny

Wersja1.0 DIG-T 6MT1.0 DIG-T 7DCT1.6 HYBRID
Acenta107 900 zł115 900 zł131 000 zł
N-Connecta115 400 zł123 400 zł138 600 zł
Tekna131 600 zł139 600 zł154 800 zł
N-Design138 790 zł146 790 zł161 990 zł
N-Sport140 790 zł148 790 zł163 990 zł

Nissan Juke - wyposażenie standardowe wersji Acenta

  • Wprowadzenie wersji z napędem HYBRID
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcja Auto-Hold
  • System multimedialny z ekranem dotykowym 12,3" z audio AM/FM z DAB, Bluetooth® (telefon + muzyka), asystentem głosowym oraz Android Auto & Apple Carplay (oba z połączeniem bezprzewodowym)
  • Klimatyzacja manualna (w wersji HYBRID automatyczna)
  • Wyświetlacz TFT zintegrowany z zestawem analogowych wskaźników
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • 17" obręcze kół Sakura (215/60 R17)
  • Nowy wzór tapicerki materiałowej
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Kamera cofania o rozdzielczości 1,3 Mpx
  • Gniazdo USB (typ A i typ C) z przodu
  • Gniazdo USB (typ A i typ C) z tyłu

Nissan Juke - wyposażenie wersji N-Connecta (dodatkowo względem Acenta)

  • Cyfrowe zegary TFT 12,3"
  • System multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym + nawigacja
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej
  • Bezprzewodowa ładowarka telefonów komórkowych
  • System inteligentnego kluczyka i-KEY
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Bezramkowe lusterko wsteczne z funkcja automatycznego przyciemniania
  • Tryby jazdy (Sport, Normal, Eco)
  • Przednie światła przeciwmgielne
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich (215/60 R17)
  • Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
  • Uruchamianie silnika z przycisku Start/Stop

Nissan Juke - wyposażenie wersji Tekna (dodatkowo względem N-Connecta)

  • Inteligentny system kamer 360 stopni (AVM) z systemem wykrywania poruszających się obiektów
  • Inteligentny system ostrzegania i interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu
  • System ProPILOT
  • System ostrzegania o ruch poprzecznym w trakcie cofania
  • Podgrzewane fotele przednie, kierownica oraz przednia szyba
  • 19" obręcze kół Aero (225/45 R19)
  • Tapicerka ze skory ekologicznej
  • Fotel pasażera z manualna regulacja wysokości

Nissan Juke - wyposażenie wersji N-Design i N-Sport (dodatkowo względem Tekna)

  • System audio Bose Personal Sound z 10 głośnikami (2 głośnikami zintegrowanymi w zagłówkach przednich foteli)
  • Bezramkowe lusterko wsteczne z funkcja automatycznego przyciemniania
  • Podgrzewane fotele przednie, kierownica oraz przednia szyba
  • 19" czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich (225/45 R19)
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej z czarnymi elementami Alcantara "Midnight"
  • satynowe listwy zewnętrzne w kolorze szarym
  • Dwukolorowe nadwozie - z dachem w kolorze czarnym, czerwonym lub srebrnym
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan | Nissan Juke
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy