Mustang convertible
Wiosną tego roku do amerykańskich salonów trafi nowy mustang w wersji convertible czyli kabrio. Samochód ten był projektowany od samego początku z zamiarem zapewnienia maksymalnej sztywności nadwozia, ale bez zwiększania jego ciężaru.
Przeróbka sedana lub coupe na wersję kabrio zwykle wiąże się z dołożeniem około 140 kg sztab metalowych, które zwiększają sztywność nadwozia osłabioną likwidacją części dachowej. W wypadku mustanga jest jednak inaczej.
Fakt równoczesnego projektowania obu wersji nadwoziowych (coupe i convertible) pozwolił na bezproblemowe pozbycie się dachu. A utrzymanie tej samej wagi umożliwiło z kolei np. pozostawienie bez zmian zawieszenia - zarówno wszystkie jego elementy, jak i nawet geometria pozostały takie same. Dzięki temu samochód prowadzi się identycznie jak w wersji coupe.
Podstawowa wersja mustanga convertible jest napędzana 4-litrowym silnikiem V6, który posiada moc 210 KM. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest natomiast 4.6-litrowa jednostka V8. Oferowane przez ten silnik 300 KM o połowę przewyższa moc legendarnego silnika V8 z 1964 roku...
Standardowo obie jednostki napędowe współpracują z pięciobiegową skrzynią manualną. Natomiast po raz pierwszy mustanga convertible będzie można zamówić również z pięcioprzekładniowym automatem.