Mocny Chrysler 300C

Chrysler zaprezentował bardzo mocną wersję modelu 300C oznaczoną SRT-8 (Street and Racing Technology). Samochód, pod którego maską pracuje 425-konna jednostka HEMI, znajdzie się w salonach latem przyszłego roku.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Pojazd posiada silnik o pojemności 6.1 l, co oznacza duże, jak na warunki amerykańskie, wysilenie: z jednego litra pojemności generowane jest niemal 70 KM. To więcej, niż w legendarnym silniku HEMI z 1966 roku.

INTERIA.PL

Aby zwiększyć moc, inżynierowie Chryslera, zmieniając o 3,5 mm średnicę tłoków, zwiększyli pojemność (z 5.7 l), a także zwiększyli stopień kompresji (z 9.6:1 do 10.3:1). Ponadto zmieniono kształt zaworów dolotowych i wydechowych poprawiając przepływ powietrza. Idąc w tym kierunku w samochodzie zamontowano układ wydechowy o większej średnicy (2.75 zamiast 2.5 cala).

Dzięki zastosowaniu innych wałków rozrządu maksymalne obroty silnika wzrosły o 15 procent z 5400 do 6200 obr/min.

INTERIA.PL

Silnik współpracuje oczywiście z automatyczną skrzynią biegów, która ma jednak tryb pracy manualnej.

W samochodzie zmodyfikowano również zawieszenie. By dostosować je do zwiększonej mocy, zastosowano regulowane amortyzatory, wzmocnione i skrócone sprężyny oraz grubsze stabilizatory.

Pojazd porusza się na 20-calowych felgach, na których zamontowano opony 245/45 (z przodu) i 255/45 (z tyłu).

INTERIA.PL

Na pokładzie samochodu znalazły się oczywiście systemy ABS i ESP. Ten pierwszy współpracuje z układem hamulcowym firmy Brembo. Zadanie zatrzymania Chryslera 300C postawiono przed imponującymi wentylowanymi tarczami o średnicy 360 mm z przodu i 350 mm z tyłu.

Chrysler 300C SRT-8 jest siódmym pojazdem pochodzącym z firmy Street and Racing Technology. Wcześniej przygotowano tam: Dodge'a Vipera SRT-10, Dodge'a SRT-4, Dodge'a Rama SRT-10, Dodge'a Rama SRT-10 Quad Cab i Chryslera Crossfire SRT-6 w wersjach Coupe i Roadster. Copyright ©

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas