MG5 - nowy model od Chińczyków

Pamiętacie brytyjską markę MG? Chociaż ostatnio nie jest o niej głośno, to nie zniknęła ona z motoryzacyjnej mapy świata.

MG znalazło się na krawędzie w 2005 roku, gdy MG Rover ogłosił upadłość. Brytyjska firma została przejęta przez chińską - Nanjing Automobile Corporation, która została również właścicielem fabryki MG w angielskim Longbridge. To jednak nie koniec przejęć i przekształceń, bowiem w 2007 roku NAC stał się częścią chińskiej korporacji SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) i to do tej firmy należy obecnie MG.

Początkowo brytyjska fabryka produkowała w niewielkich ilościach stary model TF, który sprzedawany był w Wielkiej Brytanii i Chinach. W 2011 roku produkcja tego modelu została całkowicie zakończona.

Reklama

W czerwcu ubiegłego roku rozpoczęto montaż (z gotowych elementów produkowanych w Chinach) modelu klasy średniej o nazwie MG6. Samochód ten oparto na modelu Roewe 500, czyli pojeździe nad którym pracował Rover przed upadkiem. Oba modele zbudowane na starej płycie podłogowej wykorzystywanej jeszcze w roverze 75 (auto produkowano w latach 1999-2005).

Chińczycy nie zamierzają jednak na tym poprzestać. MG zaprezentowało właśnie pierwsze zdjęcia produkcyjnej wersji kompaktowego modelu oznaczonego MG5. Debiut tego samochodu, co ma podkreślić chiński rodowód, odpędzie się za miesiąc na salonie w Pekinie; MG5 nie pokazano w Genewie.

Początkowo samochód będzie sprzedawany w Chinach, planuje się jednak, że w przyszłym roku trafi również do Europy. Na rynku chińskim MG5 będzie napędzany benzynowym silnikiem 1.8 o mocy 105 KM. Wersja europejska będzie oferowana m.in. z dieslem i silnikami benzynowymi turbo o mocach od 115 do 165 KM. Szczegóły nie są jeszcze znane.

MG to klasyczny kompakt. Długość nadwozia wynosi 4,36 m, szerokość - 1,80 m, a wysokość - 1,49 m. Stylistyka jest ładna, ale czy to wystarczy, by odnieść sukces w niezwykłe trudnym segmencie samochodów kompaktowych? MG5 będzie musiał rywalizować m.in. z volkswagenem golfem, oplem astrą, renault megane, fordem focusem czy samochodami koreańskimi - hyundaiem i30 i kią cee'd. Łatwo nie będzie...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: modele | Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy