Mercedesy klasy S AMG Coupe i Cabriolet po zmianach

Przy okazji liftingu coupe i kabrioletu klasy S Mercedes zaprezentował też oba odświeżone modele spod znaku AMG. Znakiem szczególnym odmłodzonych pojazdów ma być nowa osłona chłodnicy w stylu "panamericana".

Z przodu dominującą cechą jest teraz duży, wyposażony w pionowe, chromowane ożebrowanie grill. Zmieniono też kształty zderzaków. Dolna część przedniego - lakierowana na kolor nadwozia - przypomina teraz skrzydło wznoszącego się samolotu. Dookoła wlotów powietrza w zderzaku pojawiły się - lakierowane na błyszczącą czerń - dekoracyjne listwy. Samochody otrzymały również przeprojektowane tylne dyfuzory i zmodyfikowany układ wydechowy AMG.

Poszczególne wersje rozpoznać można m.in. po rozmiarze kutych, aluminiowych obręczy. Modele S63 maja koła w rozmiarze 19 cali. Topowe S65 otrzymały obręcze o średnicy 20 cali. W przypadku samochodów z V12 pod maską obręcze mają szesnaście ramion, z których każde - dla podkreślenia muskulatury pojazdu - zostało skręcone w kierunku piasty.

Reklama

Sporo zmieniło się też pod maską. W modelach S63 miejsce dotychczasowego V8 5,5 l biturbo zajął mniejszy - znany już z modelu S560 - silnik o pojemności 4,0 l. Podwójnie doładowana jednostka generuje moc 612 KM (w zakresie od 5500 do 6000 obr./min) i rozwija aż 900 Nm (między 2750-4500 obr./min).

Niezależnie od wersji nadwoziowej standardem jest w jej przypadku napęd na cztery koła 4MATIC (odmiany z V12 mają napęd na tylna oś). Bez względu na rodzaj karoserii, samochody z silnikiem 4,0 l V8 przyspieszają do 100 km/h w 3,5 s (o 0,6 s szybciej niż topowe V12!) i osiągają - limitowaną elektronicznie - prędkość 250 km. W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy