Mercedes klasy E Coupe już jest
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami poznaliśmy właśnie kształty kolejnego - po sedanie, kombi i odmianie All Terrain - wcielenia nowej klasy E: Mercedesa E Coupe. Czy samochód ma szansę stać się rynkowym hitem?
Nowa klasa E Coupe jest pod każdym względem większa od poprzednika. Karoseria mierzy 4826 mm długości (+123 mm), 1860 mm szerokości (+74 mm) i 1430 mm (+32 mm). Rozstaw osi to aż 2873 mm (+113 mm). Takie wymiary odbiły się na kubaturze wnętrza. Mimo obłych kształtów pasażerowie (z przodu) zyskali aż 50 mm przestrzeni na wysokości ramion i 74 mm na nogi.
Nisko opadająca linia dachu nie przeszkodziła niemieckim konstruktorom w uzyskaniu dodatkowych 15 mm miejsca na głowy i 34 mm dla ramion pasażerów tylnej kanapy.
Sylwetka auta robi świetne pierwsze wrażenie. Przednia część przypomina pozostałe wersje nadwoziowe klasy E. W kształtach tyłu znajdziemy jasne nawiązania do coupe serii C i S.
Deska rozdzielcza nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z nową klasą E. Bez zmian pozostały m.in. ogromne, ciekłokrystaliczne ekrany o przekątnej 12,3 cala (wyposażenie opcjonalne). Jednym z gadżetów jest chociażby możliwość dowolnego dobierania kolorów oświetlenia wnętrza. Właściciel wybierać może spośród - uwaga - 64 barw! W standardzie liczyć można na dwa okrągłe zegary i dwa ciekłokrystaliczne monitory. Ten umieszczony przed wzrokiem kierowcy - o przekątnej 7 cala - pracuje w rozdzielczości 1000x600 pikseli.
Drugi z ekranów ma przekątną 8,4 cala i rozdzielczość 960x540 pikseli. Indywidualny charakter wnętrza Mercedesa E Coupe podkreślają m.in. - zaprojektowane od nowa - dysze nawiewów. Na liście dodatków znajdziemy m.in. - rozpoznającego pismo - touchpada na konsoli środkowej - czy system sterowania głosem LINGUATRONIC.
W momencie rynkowego debiutu nowa klasa E Coupe oferowana będzie w czterech wersjach napędowych. Cenniki otwierać ma czterocylindrowy diesel z nowej rodziny OM651. Model E 220d o pojemności 2,0 l rozwija 194 KM (przy 3800 obr./min) i generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min). W tej wersji samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,4 s i osiąga prędkość maksymalną 242 km/h.
Najsłabsza odmiana benzynowa - E 200 (R4 o pojemności 2,0 l) - rozwija 184 KM (5500 obr./min) i 300 Nm (1200-4000 obr./min). Sprint do 100 km/h zajmuje autu 7,8 s. Prędkość maksymalna to 240 km/h.
Wyżej w ofercie stoi wzmocniona odmiana podstawowego silnika benzynowego oferująca 245 KM (5500 obr./min) i 370 Nm (1400-4400 obr./min). W takiej konfiguracji nowy Mercedes E Coupe rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h.
Topowa odmiana - benzynowy V6 o pojemności 3,0 l - otrzymała nazwę E 400. W tej wersji samochód standardowo korzystać będzie z napędu 4x4 4MATIC. Silnik rozwija 333 KM (5250-6000 obr./min.) i aż 480 Nm dostępnych w zakresie od 1800 obr./min do 4000 obr./min). W topowej odmianie setka pojawia się na prędkościomierzu w 5,3 s od startu. Prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 250 km/h.
Lista wyposażenia opcjonalnego, podobnie jak w innych wersjach nowej klasy E, obejmować może np. aktywne, pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC, aktywne reflektory Multibeam LED (z 84 punktami świetlnymi) czy wycieraczkami Magic Vision Control (zintegrowane z - podgrzewanymi - piórami spryskiwacze). Standardowo samochód zawieszony jest o 15 mm niżej, niż sedan.
Oficjalna premiera nowego Mercedesa E Coupe zaplanowana została na styczniowy salon motoryzacyjny w Detroit.