Mercedes AMG C63 Coupe Edition 1. Na początek!
Mercedes zaprezentował limitowaną wersję AMG C63 Coupe, która towarzyszyć będzie rynkowej premierze nowego modelu.
Mercedes-AMG C63 Coupe Edition 1 oferowana będzie w dwóch wariantach stylistycznych. Pierwszy - zarezerwowany dla najmocniejszych wersji S - wyróżnia się lakierowanym na szary mat nadwoziem z żółtymi dodatkami. Te obejmują m.in. ozdobne pasy na błotnikach czy dołach drzwi. Żółte lamówki znajdziemy również na - lakierowanych na czarno - aluminiowych obręczach o pięciu podwójnych ramionach. Standardowym wyposażeniem odmian serii S jest ceramiczny układ hamulcowy.
Ugrzecznioną wersję - Mercedes-AMG C63 Coupe Edition 1 - poznamy po subtelniejszych ozdobnych pasach w kolorze grafitowym i standardowych, metalowych tarczach hamulcowych (ceramiczne są na liście opcji).
We wnętrzu obu wariantów znajdziemy m.in. sportowe fotele AMG, tapicerkę z pikowanej skóry z kontrastowymi, żółtymi szwami czy sportową, podciętą u dołu, kierownicę.
W zależności od wersji. benzynowy V8 o pojemności 4,0 l oferować może 476 KM lub 510 KM. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG ze sterowanymi elektronicznie amortyzatorami czy tylny dyferencjał o ograniczonym uślizgu.
Przy okazji premiery drogowych odmian zaprezentowano też nową klasę C Coupe w wyścigowej wersji opracowanej z myślą o startach w mistrzostwach DTM.
Auto otrzymało pakiet torowego ospojlerowania obejmujący m.in. przednie i tylne dyfuzory, poszerzone, wentylowane, nadkola i progi oraz potężne tylne skrzydło. Dla lepszego chłodzenia silnika w masce pojawiły się dwa potężne wloty powietrza.
Samochód porusza się na 18-calowych obręczach z centralną nakrętką z oponami w rozmiarze 300/680 z przodu i 320/710 z tyłu.
C63 Coupe DTM zbudowano w oparciu o wykonany z włókien węglowych monocoque wzmocniony stalową klatką bezpieczeństwa. Z kompozytów węglowych wykonano też maskę, drzwi i spoilery, jak również wał napędowy i elementy hamulców czy sprzęgła.
Samochód waży jedynie 1120 kg. Źródłem napędu jest benzynowe V8 o pojemności 4,0 l o mocy 490 KM (przy 7500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm.