Mazda3 już w maju (film)

W okolicach Lizbony odbywa się właśnie prasowa premiera nowej generacji mazdy3 w wersji hatchback i sedan. Do Polski pojazd ten trafi w już w maju. Wtedy też poznamy jego cenę.

Klienci będą mogli wybierać spośród czterech źródeł napędu. Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy dobrze znaną jednostkę o pojemności 1.6 l lub nowo opracowany silnik o pojemności 2.2 l. Ta ostatnia jednostka, która zadebiutowała właśnie w mazdzie6, będzie oferowana w dwóch wariantach mocy (150 lub 185 KM) i zastąpi dotychczas stosowany silnik 2.0.

Ofertę jednostek napędowych uzupełnią silniki benzynowe 1.6 i 2.0. Samochody z tym źródłem napędu wyposażone będą w katalizator wykorzystujący nanotechnologię, co ma prowadzić do zminimalizowania użycia drogich surowców jak platyna czy pallad.

Reklama

Za wyjątkiem najmniejszych jednostek 1,6 (benzynowej i diesla) silniki spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro V. Standardowo silniki sprzęgane będą z pięciostopniowymi manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Najmocniejsza jednostka 2,2 l. standardowo współpracować będzie z sześciostopniową przekładnią.

Mocną stroną auta jest pewne prowadzenie i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Wprowadzono wiele ulepszeń w zakresie sztywności strukturalnej nadwozia oraz wyeliminowania dźwięków pochodzących z układu napędowego.

Napór dźwięku pochodzącego z drogi zmniejszono od 6 do 11 procent w stosunku do poprzedniej wersji modelu, a szum wiatru o około 6 procent, do 59 dB przy 100 km/h i wietrze bocznym 5 m/s.

Wartości te stawiają nową Mazdę3 wśród najcichszych samochodów w tej klasie. I bez wątpienia jednym z najładniejszych o czym można się przekopanć oglądając film i galerię zdjęć.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silniki | film
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy