Mazda CX-9. Nowy model i nowy silnik!

W ofercie Mazdy za oceanem pojawi się wkrótce nowy model. Mazda CX-9 - bo o niej mowa - będzie pierwszym autem japońskiej marki z turbodoładowanym silnikiem z rodziny SKYACTIV-G.

Nowa generacja CX-9 - tak jak poprzednik - stworzona została głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim. Zgodnie z tradycją samochód otrzymał obszerne wnętrze z trzema rzędami foteli zapewniającymi wygodne warunku podróżowania dla siedmiu osób.

Podobnie, jak inne modele japońskiego producenta, auto powstało zgodnie z założeniami języka stylistycznego KODO, który określić można słowami "dusza ruchu". Samochód otrzymał charakterystyczną, pokaźnych rozmiarów, osłonę chłodnicy.

We wnętrzu znajdziemy m.in. typowy dla nowych Mazd "wolnostojący" wyświetlacz systemu multimedialnego. W stosunku do poprzednika skupiono się na lepszym wygłuszeniu przestrzeni pasażerskiej. W kabinie zastosowano np. dodatkowe 24 kg mat wygłuszających.

Reklama

To co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Turbodoładowana, benzynowa, jednostka ma pojemność 2,5 l i legitymuje się mocą 250 KM. Maksymalny moment obrotowy to aż 420 Nm. Konstrukcyjnie motor bazuje na wolnossącym silniku oferowanym w modelach 6 i CX-5. Oba wyposażone są m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa.

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest opracowany przez Mazdę system Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwsza na świecie turbosprężarka, w której maksymalizację wydajności turbiny osiąga się poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika.

Ceny nowej Mazdy CX-9 pozostają tajemnicą. Na razie Mazda nie planuje wprowadzić tego modelu do Europy. Podobnie było jednak z poprzednikiem, a jednak samochód ten trafił do polskich salonów. W Ameryce, gdzie Japończycy chcą ulokować 80 procent wszystkich sprzedanych egzemplarzy CX-9, rynkowa premiera nastąpi wiosną przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazda CX-9
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy