Maybach prosto z nieba

W Nowym Jorku odbyła się długo wyczekiwana, amerykańska premiera luksusowego Maybacha, który od tego roku wszedł produkcji pod skrzydłami DaimlerChryslera. Po raz pierwszy nowy samochód został zaprezentowany przed czterema miesiącami na salonie samochodowym w Genewie. W zeszłym miesiącu trafił on do europejskiej sprzedaży w dwóch wersjach - krótszej 57 oraz dłuższej 62. Do Nowego Jorku luksusowa limuzyna dotarła przez Atlantyk na pokładzie statku Queen Elizabeth II (Królowa Elżbieta II), a na miejsce prezentacji - hotel położony w okolicach nowojorskiej giełdy, przetransportowano ją helikopterem. TUTAJ zdjęcia luksusowego Maybacha.

Po 60 latach wraca do życia jedna z najwytworniejszych marek samochodowych świata: Maybach. Ta bogata w tradycję marka, będąca już w latach dwudziestych i trzydziestych poprzedniego wieku synonimem wyszukanej jakości, ekskluzywnego stylu i wyjątkowej techniki, jest nową luksusową marką DaimlerChrysler. Tak jak bywało kiedyś, tak i teraz Maybach będzie symbolem wyjątkowej i wyszukanej elegancji w świecie samochodowym - wyjaśnia Jürgen Hubbert, członek zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za segment samochodów osobowych Mercedes-Benz, Maybach i smart. Tak legendarna, luksusowa marka, to dla nas ogromne zobowiązania. Dzięki innowacjom Mercedesa nowe limuzyny Maybach będą znów wyznaczały standardy i tym samym będą godne nazwy Maybach.

W sprzedaży pojawiają się dwa modele: Maybach 57 i Maybach 62 różniące sie długością karoserii. Ten pierwszy mierzy 5,73, drugi 6,17 metrów. Zarówno design, wyposażenie jak i technika limuzyn Maybach spełniają najwyższe wymagania. Wnętrze może być dowolnie wykonane z materiałów najwyższej jakości - ze szczególnie miękkiej skóry, delikatnych dywanów, szlachetnych gatunków drewna. Najnowocześniejsze systemy komunikacyjne, takie jak TV, DVD, CD, telefon i system dźwiękowy Dolby Surround należą do wyposażenia standardowego obu modeli i są umieszczone przy każdym fotelu. Maybach 62 jest ponadto wyposażony w specjalnie opracowane pojedyncze fotele (które umożliwiają położenie się do wygodnej pozycji) z wysuwaną poduszką na nogi i stopy. Schładzana skrytka i rozsuwany dach mogą zostać zamówione bez dodatkowych opłat.

Dla klientów Maybach DaimlerChrysler tworzy w Sindelfingen - w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki centrum Maybacha -Center of Exellence (COE), które ma się stać w przyszłości sercem marki. W Europie, na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Hongkongu i w USA mają powstać kolejne tego typu centra. Nabywcy Maybacha będą mieli osobistego doradzę Personal Liaison Manger (PLM), udzielającego porad w każdej chwili i co do wszystkich kwestii dotyczących samochodu. Wygląd i wyposażenie samochodu są wynikiem dialogu między klientem, jego osobistym doradzą oraz designerami i inżynierami. W ten sposób każdy samochód wykonywany jest w zasadzie indywidualnie na podstawie życzeń klienta.

W dziedzinie technologicznej Maybach czerpie z dokonań marki siostrzanej Mercedes-Benz. To od Mercedesa pochodzą innowacje, takie jak elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC DC (Dual Control) lub elektro-hydrauliczny system hamulcowy Twin-Sensotronic Brake Control. Nowy dwunastocylindrowy silnik ma moc 405 kW / 550 PS i osiąga maksymalny moment obrotowy 900 niutonometrów. Tym samym jest to najsilniejszy pod względem mocy i momentu obrotowego silnik w seryjnych samochodach osobowych.

Luksusowe sedany Maybacha mają za zadanie konkurować z Bentleyami produkowanymi przez Volkswagena oraz z Rolls Royce'ami sprzedawanymi przez BMW. Producent ze Stuttgartu planuje sprzedaż około 1000 egzemplarzy rocznie w tym około 400 w USA. W Europie Maybach 57 wszedł do sprzedaży w zeszłym miesiącu, a jego cena to 310 tysięcy euro, natomiast większy Maybach 62 kosztuje 360 tysięcy euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowy samochód | Maybach
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy