Ma 300 KM i 650 Nm. Pali 6,4 l/100 km...

Porsche unowocześnia paletę modelową Panamery. Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie zadebiutuje odmiana z nowym, wysokoprężnym silnikiem V6.

Z poprzednią jednostką wysokoprężną nowy silnik łączy jedynie wynosząca 3,0 l pojemność skokowa i wymiary bloku. Nowe są m.in. wał korbowy i toki. Po raz pierwszy w historii Porsche silnik Diesla wyposażony został w chłodzoną wodą turbosprężarkę, która zapewnia ciśnienie doładowania 3 bar.

W stosunku do poprzedniej jednostki moc maksymalna zwiększyła się o 50 KM. Nowy silnik rozwija teraz 300 KM osiąganych przy 4000 obr./min. Przyszłych nabywców najbardziej ucieszy zapewne znaczny wzrost momentu obrotowego. Jednostka oferuje kierowcy aż 650 Nm dostępnych w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. To aż o 100 Nm więcej niż w dotychczasowym modelu.

Reklama

W jaki sposób nowa jednostka napędowa przekłada się na osiągi Panamery? By przenieść na asfalt monstrualny moment obrotowy standardowym wyposażeniem auta będzie blokada mechanizmu różnicowego z systemem Porsche Torque Vectoring Plus zapewniającym zmienny rozdział momentu pomiędzy kołami tylnej osi.

Panamera z nowym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 6 s i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 259 km/h. Zdaniem Porsche średnie zużycie paliwa to 6,4 l/100 km.

Samochód pojawi się w ofercie niemieckiego producenta z początkiem stycznia przyszłego roku. Ceny auta na rodzimym niemieckim rynku startować będą z poziomu 85,3 tys. euro.

Obecnie już 15 proc. wszystkich zamówionych przez klientów egzemplarzy modelu Panamera napędzanych jest silnikami wysokoprężnymi. Nowy silnik zastąpi w ofercie dotychczasową jednostkę wysokoprężną o mocy 250 KM.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy