Lexusem... tanio!

Chcesz mieć lexusa, a jednocześnie cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji? Masz już rozwiązanie. Firma wprowadza do sprzedaży pierwszy na świecie samochód klasy SUV o napędzie hybrydowym.

Źródłem napędu lexusa RX 400h jest 208-konnny, 3.3-litrowy benzynowy silnik V6, który wspomagany jest przez 165-konną jednostkę elektryczną. Ponadto drugi elektryczny silnik o mocy 66 KM umieszczony został przy tylnej osi - jego zadaniem jest napędzanie tylnych kół, gdy potrzebny jest napęd 4x4 (załączanie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy).

W efekcie lexus charakteryzuje się doskonałymi osiągami, godnymi sportowego bolidu, nie rujnując przy tym kieszeni. Przyspieszenie do "setki" trwa zaledwie 7.6 s, a średnie zużycie paliwa minimalnie przekracza 8 litrów na 100 km... Dodatkową zaletą napędu hybrydowego jest redukcja azotanów w spalinach niemal do zera.

RX 400h może poruszać się tylko dzięki energii elektrycznej. Dopiero po wejściu w wysoki zakres prędkości obrotowych konieczna jest pomoc ze strony silnika benzynowego.

Reklama

W normalnych warunkach, gdy pracują oba silniki, część mocy przekazywana jest na koła, zaś część służy do napędzania generatora, który z kolei ładuje specjalny, wysokonapięciowy akumulator. Dzięki temu lexus nigdy nie musi być podłączany do prądu celem ładowania. Akumulator jest również ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania - na podobnej zasadzie, jak dzieje się to w tramwajach.

Maksymalna moc zespołu napędowego to 269 KM. Dzięki nim duży i ciężki pojazd może osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h.

W normalnej jeździe kierowca i pasażerowie nawet nie muszą być świadomi podróżowania samochodem o napędzie hybrydowym. Lexus jest bardzo bogato wyposażony. Na pokładzie znalazł się np. system VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), który zarządza ABS-em, rozkładem siły hamowania (EBD), kontrolą trakcji (TRC) i systemem stabilizacji jazdy (VSC). Producent zapewnia, że VDIM potrafi wstrzymać się z interwencją tak długo, jak to tylko możliwie, a zaczyna działać dopiero po ewidentnym przekroczeniu limitów samochodu.

Standardowo lexus RX 400h wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych. W zakresie stylizacji i wyposażenie nie różni się praktycznie od konwencjonalnego RX 300.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tanio | Lexus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy