Land Rover Defender z silnikiem V8!
Land Rover przedstawił nową najmocniejszą wersję modelu Defender. Pod maskę tego pojazdu trafił doładowany silnik V8!
Do tej pory najmocniejszy Defender był hybrydą plug-in opartą o czterocylindrowy silnik benzynowy, moc systemowa tej wersji (P400e) wynosiła 404 KM. Minimalnie słabszy był Defender P400, napędzany sześciocylindrową jednostką o mocy 400 KM.
Teraz pojawia się jednak wersja, które zdeklasuje obie powyższe. Defender V8 napędzany jest pięciolitrowym, ośmiocylindrowym silnikiem, który dzięki doładowaniu generuje 525 JN i 625 Nn,
Defender V8, dostępny zarówno z nadwoziem krótszym (90), jak dłuższym (110), staje się najmocniejszą wersją w całej historii tego modelu.
Silnik V8 współpracuje z automatyczną przekładnią ośmiostopniową i napędza wszystkie koła. Wersja krótsza (90) przyśpiesza do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h. Spalanie? Lepiej nie mówić... Wg danych fabrycznych średnio 14,5 l/100 km! Ekolodzy na pewno łapią się za głowy...
W ślad za mocniejszym silnikiem poszły modyfikacje zawieszenia i układu napędowego. Land Rover Defender V8 otrzymał nowy sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy oraz grubsze drążki stabilizatora.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się dwoma podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz nowym wzorem felg aluminiowych w rozmiarze... 22 cali. Nowy jest również układ hamulcowy z 20-calowymi tarczami i zaciskami malowanymi na niebiesko.
Jednocześnie producent wprowadził nowe pakiety umożliwiające personalizację samochodu oraz opcjonalny ekran dotykowy systemu infotainment w rozmiarze 11,4 cala.