Kompaktowa "trójka"
Salon w Genewie pełen będzie nowości, światowych i europejskich premier. Jednym z samochodów, które po raz pierwszy zostaną pokazane światu będzie nowe kompaktowe BMW serii 3, drugiej generacji, które jako piąty, ostatni model dołączy do rodziny "trójek". Z tym samym rozstawem osi, ale o 21 centymetrów krótszym nadwoziem niż w sedanie, kompaktowe BMW zachowuje kształty i proporcje poprzedniego modelu. Oczom zwiedzających ukaże się jednak samochód o zupełnie świeżym wyglądzie.
Przyczyni się do tego, przede wszystkim, przód auta zapożyczony nieco z sedana. Uwagę zwracają tu małe, wewnętrzne reflektory i częściowo okrągłe, a częściowo prostokątne światła zewnętrzne. Takie rozwiązanie to nowość w szeregach BMW. Tylne lampy również charakteryzują się niecodziennymi kształtami przypominając światła Lexusa IS300.
Wnętrze to firmowa solidność i funkcjonalność BMW. Poprawiono dostęp do tylnych siedzeń oraz zwiększono gamę dostępnych kolorów. Bezpieczeństwo jak zwykle stanowi jeden z głównych celów BMW. Nowa kompaktowa "trójka" daje możliwość wyposażenia jej w aż osiem poduszek powietrznych.
Początkowo powstaną dwa modele - podstawowy 316ti, wyposażony w czterocylindrowy silnik o mocy 116 KM oraz lepsza wersja, mająca spełniać rolę modelu flagowego wśród "trójek", 325ti z 2,5-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 192 KM.