Kolejny Ford serii Tourneo. Tym razem mały Courier
Już latem tego roku w sprzedaży zadebiutuje nowy Tourneo Courier.
Samochód ten został zbudowany na bazie najnowszej, globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów - m.in. dla Fiesty i B-MAX. Uzupełnia gamę czterech modeli Tourneo, obejmującą Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect i Tourneo Custom.
Courier będzie oferowany w trzech wersjach: najtańszej Ambiente i bardziej ekskluzywnych Trend i Titanium. Silniki to diesel 1,5 litra (o mocy 75 KM - średnie zużycie palwia to według producenta 3,9 l/100 km) i 1,6 oraz benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra.
Nowy Ford wyposażony jest m.in. w takie systemy bezpieczeństwa biernego, jak poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy czy kurtyny powietrzne.
Ma też system kontroli ciśnienia w oponach oraz system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance, która w razie wypadku lub kolizji umożliwia bezpośrednią łączność pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych.
Tylne siedzenia składają się w proporcjach 60/40. Po ich rozłożeniu pojemność bagażnika zwiększa się do 1656 litrów. Ciekawostka jest regulowana półka bagażnika, którą można zamontować na różnych wysokościach.
Ceny zaczynają się od 57 072 zł za wersję 1.0 EcoBoost (100 KM) w wyposażeniu ambiente, a kończą na 72 570 zł za wersję 1.6 TDCi (95 KM) w wyposażeniu titanium.