Kia Niro EV z imponującym zasięgiem
Na salonie w koreańskim Busan Kia pokazała Niro w wersji EV, czyli elektrycznej. Auto ma mieć imponujący zasięg na poziomie 380 kilometrów.

Samochód jest wersją produkcyjną, która została zaprojektowana w centrach stylistycznych Kii w Kalifornii oraz koreańskim Namyang. Auto nawiązuje do pokazanego na początku roku w Las Vegas koncepcyjnego Niro EV.Samochód napędzany jest silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i momencie 395 Nm (który dostępny jest od najniższych obrotów). Dzięki temu Niro EV przyśpiesza do 100 km/h w 7,8 s.Silnik czerpie energię z litowo-polimerowych baterii o pojemności 64 kWh, które mają zapewnić zasięg ok. 380 km. Samochód będzie oferowany również w tańszej wersji, z bateriami o pojemności 39,2 kWh, które pozwolą na przejechanie do 240 km. Akumulatory zlokalizowane są w podłodze i pod podłogą bagażnika, dzięki czemu obniża się środek ciężkości samochodu, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne.

Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, ładowanie większej baterii do 80 proc. pojemności ma trwać tylko 54 minuty.Rozstaw osi Niro EV to 270 cm. Nadwozie ma 180,5 cm szerokości i 156 cm wysokości. Długość samochodu to 437,5 cm, pojemność bagażnika (VDA) wynosi 451 litrów.

We wnętrzu znajdziemy dwa siedmiocalowe ekrany LCD - jeden zastępujący zegary, umieszczony za kierownicą i drugi - dotykowy zlokalizowany na konsoli środkowej, stanowiący centrum zarządzania pokładowym systemem infotainment.

Wśród systemów wspomagających kierowcę zastosowanych w Niro EV na szczególną uwagę zasługuje system Lane Following Assist, który czyni z Niro samochód autonomiczny na poziomie drugim. Oznacza to, że samochód potrafi podążać za znajdującym się z przodu pojazdem, kontrolując gaz, hamulec oraz kierownicę. Potrafi również wykryć pasy ruchu i utrzymywać tor jazdy.