Jeep Wrangler Rubicon 392 - z V8 pod maską!

Sportowy SUV dzisiaj nikogo nie dziwi. Jeep postanowił więc pójść o krok dalej i stworzyć sportową wersję rasowego offroadera!

Najwszechstronniejszy, najszybszy i najmocniejszy Wrangler korzysta z 6,4-litrowej jednostki V8 generującej moc 470 KM i moment obrotowy o wartości 637 Nm. Współpracujący z , ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite i dwubiegową skrzynią rozdzielczą Selec-Trac typu "full-time". Jeep Wrangler Rubicon 392 rozpędza się od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) w 4,5 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 13 sekund.

Układ napędowy Wranglera Rubicon 392 wspiera się funkcjami Torque Reserve i AMax shifting, zapewniającymi maksymalne przyspieszenie podczas ruszania na twardej nawierzchni. Torque Reserve, czyli funkcja wykorzystania silnika stosowana przez zawodników drag racing, zarządza przepływem paliwa do cylindrów i steruje wyprzedzeniem lub opóźnieniem zapłonu, aby zrównoważyć obroty i moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności. AMax shifting - poprawiająca osiągi funkcja zastosowana w Jeepie Grand Cherokee Trackhawk - maksymalizuje moment obrotowy poprzez koordynację czasu zmiany biegów i zarządzania momentem obrotowym silnika.

Reklama

Standardowy aktywny układ wydechowy zapewnia donośny i niepowtarzalny dźwięk. Przy wyższych obciążeniach silnika automatycznie otwierają się zawory, aby zmniejszyć ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za naciśnięciem przycisku. Układ wydechowy jest zakończony czterema końcówkami.

Pomimo sportowych osiągów, auto pozostaje rasowym offroaderem. Dbają o to wytrzymałe osie Dana 44, przełożenie całkowite 3,73, blokada przekładni hydrokinetycznej, pięciocentymetrowy lift zawieszenia i standardowe 33-calowe opony montowane na 17-calowych obręczach z pierścieniem beadlock.

Sercem układu jest system napędu 4x4 Selec-Trac typu "full-time", a więc aktywna skrzynia rozdzielcza o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/4WD High/Neutral/4WD Low. Po załączeniu odpowiedniego programu skrzynia rozdzielcza działa automatycznie, stale przekazując moment obrotowy do kół obu osi.


Podwozie Jeepa Wranglera Rubicon 392 obejmuje udoskonalone szyny ramy, przednie górne wahacze i żeliwne zwrotnice kół, aby w pełni wykorzystać moc i moment obrotowy 6,4-litrowego silnika V8. Wytrzymałe hamulce sprawiają, że Wrangler Rubicon 392 zatrzymuje się bardzo sprawnie bez względu na podłoże. Swoje zdolności terenowe Wrangler Rubicon 392 zawdzięcza szerokiemu rozstawowi osi, przedniej i tylnej osi Dana 44 heavy-duty z grubszymi rurami, a także elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock. Elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny maksymalizuje skok zawieszenia w najbardziej wymagających warunkach terenowych.

Aby ulepszyć stosowane w Jeepie Wranglerze niezawodne zawieszenia typu five-link z przodu i z tyłu, Wrangler Rubicon 392 pojawia się z fabrycznie podniesionym o 5 cm prześwitem oraz ze specjalnie stuningowanymi, wysokiej klasy aluminiowymi amortyzatorami jednorurowymi FOX, które zapewniają płynniejszą pracę oraz wyższy komfort.

Jeep Rubicon 392 na rok modelowy 2021 zachowuje oryginalne wzornictwo Wranglera. Rubicon 392 ma brązowe akcenty, które go wyróżniają. Brąz wypełnia napis "Rubicon" na masce, pojawia się również z przodu samochodu oraz na haku holowniczym, a także wokół naklejki FOX Shocks. Brązowy jest też obrys znaczka Jeep i emblematu Trail Rated. Przejęta z Jeepa Gladiatora Mojave, o 40 mm podniesiona maska o agresywnym wyglądzie z wlotem zimnego powietrza zapewnia większą głębokość brodzenia. Z każdej strony samochód ozdobiony jest znaczkiem "392", informującym o największej liczbie cali sześciennych, jakie kiedykolwiek były dostępne pod maską Jeepa Wranglera. Konstrukcja grilla zapewnia większy przepływ powietrza i lepsze chłodzenie ośmiocylindrowej jednostki napędowej.

Felgi mają wymiary 17x7,5 cala i wyposażone są w opcjonalny czarny pierścień beadlock, dostępny wśród akcesoriów Mopar. Wykończone skórą wnętrze ozdobione jest wyjątkowymi szwami w kolorze brązowym. Skórzane fotele o nazwie Rubicon 392. Aby dostosować się do nowej specyfikacji silnika, zestaw wskaźników przyjmuje zupełnie inną charakterystykę i design. Po raz pierwszy dostępna w Jeepie Wranglerze, obszyta skórą kierownica z łopatkami do zmiany biegów.

Jeep Wrangler Rubicon 392 nie pojawi się niestety w Europie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy