Jaguar XF Sportbrake. Kombi może być piękne!
Jaguar zaprezentował wersję kombi modelu XF. Samochód - tradycyjnie dla brytyjskiej marki - otrzymał nazwę Sportbrake.
Jaguar XF Sportbrake ma 495,5 cm długości, jest więc o 6 mm krótszy od poprzednia. Jednak dzięki zwiększeniu rozstawi osi o 51 mm (do 296 cm) wnętrze jest bardziej obszerne.
W samochodzie kombi ważna jest przestrzeń ładunkowa. Do XF-a Sportbrake będzie można zabrać 565 litrów bagażu, a po złożeniu tylnych foteli - pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1700 litrów.
Producent podkreśla niemal idealny rozkład masy (50:50) oraz dopracowanie aerodynamiczne - współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29.
W samochodzie zastosowano samopoziomujące się tylne, pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu masa ciągniętej przyczepy może wynosić nawet dwie tony.
XF Sportbrake posiadać może system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 10 cali, a także sterowanie gestami pokrywą bagażnika (ruch nogą pod zderzakiem) i roletą dachu szklanego (ruch ręką). Ponadto wyposażenie może obejmować cały szereg systemów bezpieczeństwa, tych samych, które stosowane są w sedanie.
Gama jednostek napędowych Jaguara XF Sportbrake jest szeroka i zaczyna się czterema silnikami czterocylindrowymi serii Ingenium (benzynowe i wysokoprężne) o mocach od 163 do 250 KM. Ponadto oferta obejmuje dwa silniki sześciocylindrowe - benzynowy 3.0V6 turbo o mocy 380 KM oraz wysokoprężny 3.0V6 o mocy 300 KM.
Samochód będzie oferowany z napędem na tylną oś lub wszystkie cztery koła.
Jedno trzeba Brytyjczykom przyznać. XF Sportbrake to naprawdę bardzo ładne kombi.