Jaguar XF po zmianach
Obecna, produkowana od 2015 roku, generacja jaguara XF doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. W tym przypadku zmiany nie ograniczają się wyłącznie do stylistyki.
Kształty karoserii zostały subtelnie zretuszowane. Nowe są: przedni zderzak, reflektory full LED, osłona chłodnicy i tylny zderzak (z dyfuzorem w kolorze nadwozia). Więcej nowości czeka nas za to w kabinie.
Samochód otrzymał kompletnie nowe wnętrze - inne są boczki drzwi i deska rozdzielcza z konsolą środkową, której centralnym punktem stał się teraz szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cali. Pełni on funkcję centrum sterowania dla nowego systemu info-rozrywki Pivi Pro. Aby ułatwić kierowcom szybki dostęp do ważnych informacji, nowy XF wyposażony też został w nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Nowy XF jest dostępny wyłącznie z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylne lub wszystkie koła. Użytkownicy preferujący jednostki benzynowe mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami dwulitrowego silnika z rodziny Ingenium o mocy 250 KM (365 Nm) lub 300 KM (400Nm). Obydwa zostały wyposażone w turbosprężarkę twin scroll oraz system Continuous Variable Valve Lift (CVVL).
Słabsza jednostka zapewnia przyspieszenie do 100km/h w 6,9 sekundy. Jaguar XF sedan z jednostką o mocy 300 KM, dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła, osiąga 100 km/h w 6,1 sekundy.
Zupełną nowością jest diesel o mocy 204 KM (430 Nm) oferowany teraz w wersji mild-hybrid z alternatorem pełniącym funkcję rozrusznika i akumulatorem litowo-jonowym pracującym z napięciem 48 voltów (umieszczony pod podłogą bagażnika).
Tak "uzbrojony" sedan z napędem na tylną oś przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s i - przynajmniej wg Jaguara - zużywa średnio 4,9 l oleju napędowego na 100 km/h. Wersja XF Sportbrake (kombi, z napędem AWD) osiąga setkę w równe 8 sekund i - zdaniem producenta - spalać ma 5,2 l/100 km.