Jaguar XE. Premiera w Earl’s Court
Dzisiaj wieczorem w Earl’s Court w Londynie zaprezentowano nowego Jaguara XE. Jego topowa wersja, oznaczona dodatkowo literką S, ma silnik o V6 o pojemności 3.0 litrów.
Osiągająca 340 KM i 450 Nm wysokoobrotowa jednostka jest połączona z 8-biegową przekładnią automatyczną sterowaną łopatkami przy kierownicy. Przyspieszenie 0-100 km/h wersji S wynosi zaledwie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Aluminiowy Jaguar XE jest pierwszym modelem opracowanym na bazie nowej modułowej platformie firmy Jaguar Land Rover. Duży rozstaw osi i niska pozycja za kierownicą pozwoliły uzyskać doskonałe proporcje oraz opływową sylwetkę przypominającą Coupé.
Do XE S dołączą inne modele napędzane 4-cylindowymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami 2.0, połączonymi z: 6-biegową ręczną i 8-biegową automatyczną. Silniki wysokoprężne - należące do nowej rodziny Ingenium Jaguara - zapewniają według producenta zużycie paliwa od 3,8 l / 100 km i emisję CO2 od 99 g/km. W to 3,8 l. za bardzo nie wierzymy.
Model XE jest najlżejszym, najsztywniejszym i najbardziej aerodynamicznym sedanem Jaguara w historii. To również pierwszy Jaguar wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. XE szczyci się także najniższymi kosztami eksploatacji.
XE uzupełnia ofertę sedanów Jaguara, plasując się poniżej modeli XF i XJ.
Nowy Jaguar jest produkowany w nowej, specjalnie zbudowanej fabryce firmy Jaguar Land Rover w Solihull. Oficjalnie zadebiutuje na początku października. na salonie samochodowym w Paryżu.