ix35 z Nosovic po zmianach
Na salonie samochodowym w Genewie Hyundai zaprezentował odnowiony model ix35, który zadebiutował 3 lata temu.
Sprzedawany głównie w Europie ix35 wyposażono teraz w lepszy układ napędowy, w tym silnik benzynowy 'Nu' GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o pojemności 2,0 litra. Jednostka zapewnia większą moc i wydajność niż 2-litrowy silnik "Theta-II" stosowany w dotychczasowym modelu. W silniku Diesla 'R' zastosowano niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin (LP-EGR).
Nowy ix35 został wyposażony w system FLEX STEER, pozwalający wybrać jeden z trzech stylów jazdy: Comfort, Normal i Sport, umożliwiający zmianę siły wspomagania kierownicy w zależności od preferencji kierowcy. Biksenonowe reflektory oraz wyświetlacz TFT zapewniają kierowcy lepszą widoczność i komfort jazdy w nocy. We wnętrzu samochodu zastosowano lepszej jakości materiały oraz zmodyfikowano elementy wykończenia.
"Nowy ix35 to dla nas bardzo ważny model. Samochód od razu zdobył dużą popularność w całej Europie, dlatego wprowadzenie kolejnych zmian i ulepszeń, jest dla nas naturalnym działaniem, w celu podtrzymania zainteresowania. Zmiany w stylistyce, dynamice jazdy oraz technologii jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter samochodu" - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
W 2012 roku sprzedano 87 tysięcy ix35. Był to pierwszy model, w którym zastosowano nowy język projektowania marki Hyundai określany, jako Fluidic Sculpture (opływowa rzeźba). Obecny ix35 kontynuuje ten kierunek, zachowując także wyjątkowo charakterystyczny element stylizacji - sześciokątny grill. Samochód zaprojektowano w Centrum Technologicznym Hyundai w Rüsselsheim (Niemcy), a jego produkcja odbywa się w fabryce w Nosovicach (Czechy).