Hybrydowy luksus mercedesów
Mercedes-Benz postanowił wyposażyć nową klasę E nowy silnik. Model 300 BlueTEC HYBRID wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm.
Połączono go z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie 4,2 l/100 km.
Także benzynowa V-szóstka o mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm pod maską klasy E 400 HYBRID korzysta z pomocy 27-konnego silnika elektrycznego.
- Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują - wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development. - Hybrydowe Klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu.
Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.