Hummer pod strzechy?

Dotychczas Hummer jednoznacznie kojarzył się z potężnym, ważącym kilka ton samochodem terenowym. Już wkrótce ten obraz ma jednak zostać zaburzony.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Po legendarnych H1 i H2 nadchodzi bowiem era Hummera H3, który swoimi rozmiarami już tak nie przeraża i którym będzie można wybrać się na zakupy do hipermarketu, nie martwiąc się o miejsce do parkowania.

INTERIA.PL

H3 ma łączyć bezkompromisowy styl, znany z dotychczasowych modeli, z bardziej praktycznym zastosowaniem. Ma mu to pozwolić mocno "zamieszać" w klasie SUV.

W porównaniu do modelu H2, H3 jest aż o 43 cm krótszy, o 15 cm niższy i o 16 cm - węższy. Dzięki temu rozmiarami zbliżył się do typowego amerykańskiego samochodu rodzinnego, co oznacza, że będzie równie dobrze radził sobie na miejskich ulicach.

H3 napędzany jest 3.5-litrowym, rzędowym, pięciocylindrowym silnikiem Vortec wyposażonym w mechanizm zmiennych faz rozrządu, który generuje 220 KM mocy. Po raz pierwszy w historii Hummer będzie również dostępny z manualną skrzynią biegów.

Dzięki temu samochód ma być bardziej cywilizowany w zakresie zużycia paliwa, które może wynosić nawet poniżej 12 litrów na 100 km.

INTERIA.PL

Oczywiście H3 nic nie traci jeśli chodzi o zdolność pokonywania terenu. Napęd na cztery koła jest kontrolowany elektronicznie, samochód wyposażono w blokadę tylnego mostu i system kontroli trakcji.

Jednocześnie nowy Hummer ma równie dobrze prezentować się na deptaku, więc wyposażono go w podgrzewane, skórzane fotele, duży elektryczny szyberdach, system DVD, nawigację satelitarną oraz wiele innych, mniej lub bardziej przydatnych gadżetów.

Pierwsze pojazdy trafią do amerykańskich salonów wiosną przyszłego roku.

Zobacz GALERIĘ zdjęć Hummera H3.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas