Hot-hatch z literką R
"Hot-hatch", czyli civic type-r to nowość Hondy na paryskim salonie samochodowym.
Zacznijmy od silnika, bo ten właśnie podzespół w tego typu samochodzie jest najważniejszy.
Nowy type-r napędzany jest tą samą jednostką, co poprzednia generacja topowego civica. Jest to dwulitrowy wolnossący silnik benzynowy o zmiennych fazach rozrządu (VTEC).
Silnik został oczywiście nieco udoskonalony. Dysponuje teraz mocą 201 KM przy 8000 obr/min (poprzednio 200 KM przy 7400 obr/min), zmodyfikowano także układ mechanizmu zmian rozrządu. Teraz jednostka dysponuje wyższym momentem w zakresie 5200-8000 tys. obr/min. Niewielki wzrost masy pojazdu skompensowano stosując krótsze przełożenia skrzyni biegów.
W efekcie civic type-R przyspiesza do 100 km/h w 6.6 s oraz może osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h.
O właściwości jezdne dba poprawione zawieszenie. Zmieniono amortyzatory na sztywniejsze i sprężyny na krótsze. Nadwozie samochodu powędrowało o 15 mm w dół. Pojazd otrzymał 18-calowe felgi z oponami 225/40.
Całość uzupełniły delikatne zmiany stylistyczne (inne zderzaki, dodatkowe spojlery), jeszcze bardziej wizualnie zbliżające nadwozie do ziemi.
Wnętrze pojazdu utrzymano w sportowym stylu, a wrażenie ekskluzywności ma sprawiać umieszczona koło lewarka plakietka z numerem seryjnym samochodu.
Civic type-r, podobnie jak trzydrzwiowy type-s i wersja pięciodrzwiowa, będzie produkowany w angielskiej fabryce Hondy w Swindon. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu przyszłego roku.