Reklama

Gorące wersje ibizy

W okolicach Barcelony Seat zorganizował prezentację czterech nowych wersji ibizy.

Nowości to ibiza cupra, ibiza FR, ibiza bocanegra i ibiza z wykonanym w technologii common-rail silnikiem 1.6 TDI. Do Polski samochody te trafią po wakacjach. Wtedy też poznamy ich ceny.

Ibiza FR to usportowiona wersja napędzana silnikiem 1.4 TSI (turbo) o mocy 150 KM i momencie 220 Nm (w zakresie 1250-4500 obr/min). Jednostka ta współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią typu DSG.

Ibiza FR występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako trzydrzwiowa (SC o masie 1167 kg) i pięciodrzwiowa o masie 1192 kg. W zależności od nadwozia minimalnie różnią się osiągi. Ibiza FR SC przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s oraz osiąga 212 km/h. Wersja pięciodrzwiowa jest odpowiednio o 0,1 s oraz 1 km/h wolniejsza.

Auto, niezależnie od liczby drzwi, ma zużywać średnio 8,1 l/100 benzyny w cyklu miejskim i 6,3 l/100 km - w cyklu mieszanym.

Reklama

Jeszcze więcej wrażeń niesie ibiza cupra. Pod maską tego samochodu pracuje ten sam, doładowany silnik 1.4 TSI, tym razem generujący 180 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego (między 2000 a 4500 obr/min). Cupra dostępna jest tylko w wersji trzydrzwiowej i również wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię DSG. Samochód ten przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie paliwa (według danych producenta) ma wynosić 8,3 l/100 km w mieście i 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Auto waży 1172 kg.

Warto zauważyć, że to właśnie w ibizie po raz pierwszy w całej grupie Volkswagena połączono silnik 1.4 TSI z siedmiostopniowym DSG, po raz pierwszy zastosowano również jednostkę 1.4 TSI o mocy aż 180 KM.

Autem o odmiennym charakterze od FR i cupry jest kolejna nowość, czyli ibiza 1.6 TDI. Tym samym ibiza doczekała się wreszcie wysokoprężnego silnika wykonanego w technologii common-rail. 90-konna jednostka (moment obrotowy 230 Nm w zakresie 1500-2500 obr/min) zastąpiła stary silnik o tej samej mocy i pojemności 1.9, wykorzystujący pompowtryskiwacze. Nowa jednostka jest bardziej cicha i ekonomiczna, a przez to emituje mniej spalin.

Ibiza 1.6 TDI ma zużywać w mieście tylko 5,1 l oleju napędowego na 100 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa ma spaść do 4,2 l/100 km. A to wszystko przy zupełnie przyzwoitych osiągach - auto przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s oraz osiąga 178 km/h.

Ostatnią nowością w gamie seata ibizy jest wersja o nazwie bocanegra. Ta historyczna nazwa nawiązuje do modelu 1200 sport, który pojawił się po raz pierwszy w 1975 roku. Ibiza w tej wersji, podobnie jak historyczny poprzednik, wyróżnia się czarnymi plastikowymi wstawkami na przednim zderzaku, ogromnym wlotem powietrza przechodzącym w przednią atrapę z logo marki. Samochód otrzymał również czarne lusterka oraz tylny zderzak. Te czarne elementy tłumaczą nazwę. Bocanegra to nic innego jak... "czarne usta".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje