Golf Cabriolet "Last Edition"
Golf Cabriolet rozpoczyna swój ostatni sezon. Z tej okazji Volkswagen stworzył ekskluzywną serię limitowaną pod nazwą "Last Edition". Samochody z tej serii oferowane są w cenie 25.740 euro, a każdy z nich ma szansę stać się cennym egzemplarzem kolekcjonerskim. Liczba takich golfów jest ograniczona, a wyposażenie seryjne bardzo bogate - zawiera m.in. skórzane sportowe fotele i klimatyzację. Samochód o mocy 115 KM (85 kW) standardowo wyposażony jest w tekstylny, elektrohydraulicznie składany dach.
Kupujący ma do wyboru cztery kolory lakieru: metaliczny srebrny "reflex", perłowy niebieski "marine", perłowy zielony "brightgreen" i perłowy czarny "black magic" oraz dwa odcienie wyposażenia ze skóry "nappa": czarny i jasnobeżowy.
Golfa Cabriolet "Last Edition" można rozpoznać z zewnątrz między innymi po 15-calowych obręczach kół ze stopu metali lekkich z oponami 195; przyciemnianych tylnych światłach; zderzakach, bocznych listwach ochronnych i obudowach lusterek w kolorze nadwozia (lusterka zewnętrze regulowane i ogrzewane elektrycznie) oraz szybach termoizolacyjnych w zielonym odcieniu. Sześciowarstwowy tekstylny dach jest otwierany i zamykany elektrohydraulicznie, a kolor osłony dachu odpowiada kolorystyce wnętrza.
Wnętrze ma zarówno dynamiczny, jak i elegancki charakter: przednie sportowe, skórzane fotele z regulacją wysokości zapewniają wysoki komfort i są łatwe w pielęgnacji. Skórą pokryta jest także trójramienna kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz uchwyt hamulca ręcznego. Klamki w drzwiach i zakończenie dźwigni hamulca ręcznego błyszczą chromem, a szlachetna wykładzina dywanowa z weluru chroniona jest odpowiednio dobranymi dywanikami.
Przy zamkniętym dachu wyposażony w klimatyzację Golf "Last Edition" zapewnia pasażerom odpowiednią temperaturę we wnętrzu pojazdu. Przednie i tylne okna są podnoszone i opuszczane elektrycznie, układ regulacji szybkości jazdy optymalizuje komfort przy dłuższych podróżach, a wielofunkcyjny wyświetlacz (MFA) przekazuje między innymi informacje o średnim zużyciu paliwa lub średniej prędkości.
Radio "gamma" ze zdejmowanym panelem zapewnia dobry odbiór muzyki również przy odkrytym dachu. Ogrzewane przednie fotele, uzupełniające układ ogrzewania, sprawiają, że sezon na kabriolety może trwać od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Osłona przeciwwiatrowa, w postaci siatki rozciągniętej na wysokości pałąka, redukuje zawirowania powietrza do minimum zwiększając tym samym komfort jazdy.
Dodatkowe elementy poprawiające komfort i funkcjonalność pojazdu to: podświetlane lusterka do makijażu, centralny zamek obsługiwany pilotem, składane oparcia tylnej kanapy i ogrzewane dysze spryskiwaczy. O bezpieczeństwo podróżnych dbają przednie i boczne poduszki powietrzne, ogrzewana tylna szyba, ABS i hamulce tarczowe na wszystkich kołach (z przodu wentylowane) oraz autoalarm.
Golf Cabriolet w obecnej formie zaprezentowany został latem 1993 roku. Pięć lat później, w 1998 roku Volkswagen dopasował go do aktualnej IV generacji Golfa. Od jego debiutu przeszło 280.000 kierowców zdecydowało się na zakup tej otwartej wersji Golfa, który po Garbusie kabriolecie, stał się najpopularniejszym otwartym autem na świecie.