Reklama

Ford Focus RS już w produkcji

Bramę niemieckiej fabryki Forda w Saarlouis opuściły właśnie pierwsze egzemplarze nowego Focusa RS. Auta trafić mają do klientów z początkiem wiosny.

Bramę niemieckiej fabryki Forda w Saarlouis opuściły właśnie pierwsze egzemplarze nowego Focusa RS. Auta trafić mają do klientów z początkiem wiosny.

Reklama

Na tle standardowych Focusów samochód wyróżnia się m.in. przeprojektowanym pasem przednim z większymi wlotami powietrza w zderzaku i biksenonowymi reflektorami. Wersję RS poznamy też po wieńczącej tylną klapę pokaźnej lotce, dyfuzorze tylnego zderzaka czy podwójnym zakończeniu układu wydechowego.

Listę wyposażenia standardowego otwierają sportowe fotele produkcji Recaro. Klienci otrzymają też m.in. skórzaną tapicerkę, sportową kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz system multimedialny SYNC3. Na pokładzie znajdziemy też rozbudowany system audio z dziesięcioma głośnikami, dekoracyjne dodatki z logo RS czy system bezkluczykowego dostępu.

Ford Focus RS napędzany jest czterocylindrowym, benzynowym silnikiem z rodziny EcoBoost o pojemności 2,3 l. Doładowana jednostka generuje moc 350 KM i maksymalny moment obrotowy aż 440 Nm dostępny w zakresie 2700-4000 obr./min.

Auto wyposażono w system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego. Układ opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale też dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi.

Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Za bezpieczne zatrzymanie opowiada sportowy układ hamulcowy konstrukcji Brembo.

Zamówienia na nowego Forda Focusa RS można już składać w polskich salonach amerykańskiej marki. Ceny startują z pułapu 151 790 zł.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Ford Focus RS

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama