Dwie nowe wersje Opla Adam

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami główną gwiazdą stoiska Opla na salonie genewskim jest najnowszy model niemieckiej marki - Adam.

Tym razem nie chodzi jednak o kolejne wersje potwierdzające możliwość niemal nieograniczonej personalizacji pojazdu (cenniki dają możliwość skomponowania 61 tys. wariantów wykończenia nadwozia i 82 tys. wariantów wykończenia wnętrza). Opel zaprezentował w Szwajcarii rajdową odmianę auta - koncepcyjny model R2 - a także - również koncepcyjną - uterenowioną wersję Adam Rock.

Pierwsza - rajdowa odmiana - zbudowana została tak, by samochód spełniał wymogi homologacji FIA w grupie R2. Auto otrzymało m.in. klatkę bezpieczeństwa, ospojlerowanie OPC, sportowe zawieszenie, hamulce Brembo i rajdowe felgi ze stopów lekkich.

Reklama

Źródłem napędu jest czterocylindrowy, benzynowy, doładowany silnik 1,6 l EcoTec o mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pośrednictwem pięciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.

Drugi z pojazdów koncepcyjnych - Adam Rock - to ukłon Opla runku coraz modniejszych w ostatnim czasie miejskich crossoverów.

Nadwozie zawieszone jest o 15 mm wyżej niż w normalnym Adamie. Nakładki ochronne sprawiły, że karoseria jest o 40 mm szersza.

Samochód wyposażono m.in. w 18-calowe koła ze stopów lekkich. W oczy rzucają się też diodowe światła do jazdy dziennej, ochronne nakładki na zderzaki i błotniki oraz rozsuwany, materiałowy dach. Podobnie, jak w rajdowym R2, za zatrzymanie odpowiadają tarcze sygnowane przez Brembo.

We wnętrzu znalazły się takie dodatki, jak np. skórzana tapicerka.

Chociaż przedstawiciele Opla nie chwalą się planami wprowadzenia auta do produkcji, można przypuszczać, że uterenowiona wersja już wkrótce pojawi się w cennikach niemieckiej marki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy