Drugie najmocniejsze Porsche!

Porsche wprowadza na rynek topową odmianę modelu Cayenne. Będzie to drugi po Carrerze GT, najmocniejszy model z homologacją do użytku publicznego!

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Mowa o Cayenne Turbo S. Ośmiocylindrowy silnik tego pojazdu dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 521 KM czyli o 71 KM większą niż "zwykłe" Cayenne Turbo.

Maksymalny moment obrotowy wynosi 720 Nm.

INTERIA.PL

To wszystko oznacza doskonałe osiągi. Ten kolos potrafi przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 5.2s oraz osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Nic nie można zarzucić również elastyczności - przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu trwa 5.4s.

Zewnętrznie nowa wersja wyróżnia się 20-calowymi felgami, czterema rurami wydechowymi oraz specjalnym niebieskim kolorem. Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską.

INTERIA.PL

4.5-litrowy silnik V8 generalnie pozostał niezmieniony. Modyfikacje dotknęły jednak układ dolotowy. Między turbosprężarkami i przepustnicą znalazły się dwa intercoolery. Są one wykonane w całości z aluminium i większe niż w Cayenne Turbo, dzięki czemu do cylindrów dostarczana jest większa ilość tlenu.

Ponadto zwiększono, w zależności od prędkości obrotowej silnika od 0.2 do 1.9 bara, ciśnienie doładowania, co w prosty sposób przekłada się na większą moc. Mimo tego, zużycie paliwa udało się utrzymać na niezmienionym poziomie!

INTERIA.PL

Silnik współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów typu Tiptronic S. Kierowca ma jednak możliwość ręcznej zmiany biegów - może to robić sekwencyjnie za pomocą przycisków na kierownicy lub drążkiem zmiany biegów.

Cayenne posiada oczywiście napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). W normalnych warunkach 62 procent mocy trafia na koła tylne, w razie potrzeby za pomocą sprzęgła wielopłytkowego i pod kontrolą elektroniki moc jest transferowana na odpowiednią oś w zakresie 0-100 procent. Czujniki PTM monitorują w czasie rzeczywistym nie tylko przyczepność kół, ale również prędkość samochodu, skręt kierownicy, pozycję pedału gazu, czy przyspieszenie boczne.

Porsche Cayenne S seryjnie jest wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Umożliwia ono wybór przynajmniej sześciu różnych nastaw różniących się prześwitem podwozia. Podczas szybkiej jazdy zawieszenie zawsze automatycznie się obniża, a funkcja samopoziomowania powoduje, że prześwit nie ulega zmniejszeniu nawet po dużym obciążeniu samochodu.

Z kolei system Porsche Active Suspension Management (PASM) odpowiada za właściwy dobór sztywności amortyzatorów. Odbywa się to całkowicie automatycznie w zależności od prędkości jazdy czy wielkości prześwitu.

Porsche Cayenne Turbo S wejdzie do sprzedaży już w lutym.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas