Cztery cylindry to za dużo? Nowy pomysł Volkswagena!

Oferta Volkswagena wzbogaci się już wkrótce o kolejny model. Jeszcze przed końcem roku w salonach pojawi się polo blueGT, które łączyć ma sportowe osiągi z ekologią, czyli niewielkim zużyciem paliwa.

Volkswagen polo blueGT
Volkswagen polo blueGTInformacja prasowa (moto)

Samochód napędzany będzie benzynowym, turbodoładowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dobrze znana z innych modeli niemieckiego koncernu jednostka 1,4 l TSI dysponować ma mocą 140 KM i rozwijać maksymalny moment obrotowy 250 Nm.

Amatorzy sportowej jazdy powinni być zadowoleni - samochód przyspieszać ma do 100 km/h w 7,9 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Takie osiągi nie oznaczają jednak dużego apetytu na paliwo. Dzięki układowi wyłączania poszczególnych cylindrów (w czasie jazdy z niewielkimi prędkościami komputer sterujący silnikiem odcina dopływ paliwa do drugiego i trzeciego cylindra) i systemowi start&stop - przynajmniej jeśli wierzyć oficjalnym danym technicznym - auto zużywać ma średnio jedynie 4,6 l benzyny na 100 km. W połączeniu z opcjonalną, siedmiostopniową, zautomatyzowaną przekładnią DSG średnie spalanie ma być jeszcze niższe - 4,5 l/100 km. Oczywiście należy pamiętać, że w rzeczywistości zużycie paliwa będzie o około 30-40 proc. wyższe, co i tak daje godną uwagi wartość rzędu 6-6,5 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

W porównaniu ze zwykłym polo, model blueGT wyróżniać ma się m.in. innym pakietem ospoilerowania (zderzaki, nakładki na progi), obniżonym zawieszeniem i 17-calowymi felgami ze stopów lekkich. We wnętrzu pojawią się nowe sportowe fotele i wielofunkcyjny wyświetlacz, który informować ma kierowcę o aktywacji systemu odłączania cylindrów.

Samochód trafi do sprzedaży w czwartym kwartale roku. Niemieckie ceny zaczynają się od 19 650 euro, czyli nieco ponad 82 500 zł.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas