Czteronapędowy LS

Rosja to dla producentów samochodów coraz bardziej znaczący rynek. Nic więc dziwnego, że i salon moskiewski rośnie w siłę.

To właśnie na tej, rozpoczynającej się 28 sierpnia, imprezie zadebiutuje m.in. czteronapędowa wersja flagowego modelu Lexusa, czyli LS460.

Układ 4x4 jest identyczny z tym, który Lexus stosuje w modelu LS600h. Jest to więc prawdziwy układ napędu wszystkich kół zrealizowany za pośrednictwem trzech dyferencjałów, w tym środkowego typu torsen. To on, umieszczony przy tylnej osi, odpowiada za rozdział momentu na koła obu osi. W normalnych warunkach 40 procent momentu trafia na koła przednie, zaś 60 procent - na tylne. W razie potrzeby rozkład momentu obrotowego może się zmieniać w granicach od 50:50 do 30:70 (przód:tył).

Pod maską czteronapędowego lexusa LS460 pracuje silnik V8 o pojemności 4.6l i mocy 381 KM. Współpracuje on z ośmiostopniową, na szczęście automatyczną skrzynią biegów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy