Chevrolet cruze wagon. Nowe zdjęcie i film!

Jak już informowaliśmy, jedną z nowości Chevroleta, którą amerykańska marka zaprezentuje w Genewie będzie popularny w Europie cruze tym razem z nadwoziem kombi.

Nowe zdjęcie. Z tej perspektywy cruze'a kombi jeszcze nie widzieliśmy
Nowe zdjęcie. Z tej perspektywy cruze'a kombi jeszcze nie widzieliśmyInformacja prasowa (moto)

W porównaniu do oferowanych obecnie hatchbacka i sedana samochód wyraźnie urósł. Kombi, noszące w nomenklaturze Chevroleta oznaczenie station wagon, mierzy 468 cm długości, jest więc o 8 cm dłuższe niż sedan i aż o 17 cm dłuższe od hatchbacka. Pojemność bagażnika (do linii okien) to równe 500 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa (licząc do dachu) powiększa się o kolejny tysiąc litrów.

Samochód, który trafi do salonów latem, oferowany będzie w pięciu wariantach silnikowych. Oprócz znanych z sedana i hatchbacka jednostek benzynowych o pojemnościach 1,6 l (124 KM) i 1,8 l (141 KM) pojawi się też nowy, turbodoładowany motor o pojemności 1,4 l.

Amatorzy diesli będą mieli do wyboru oferowany dziś wyłącznie w odmianie z czterodrzwiowym nadwoziem silnik 2,0 l VCDI 16V o mocy 163 KM lub nową jednostkę 1,7 l VCDI rozwijającą 132 KM.

Przy okazji prezentacji kombi Chevrolet zdecydował się też odświeżyć wygląd pozostałych wersji nadwoziowych. Modele roku 2012 otrzymają zmodyfikowany pas przedni (inny zderzak, reflektory i światła przeciwmgłowe) oraz zmodyfikowaną konsolę środkową. Do listy wyposażenia standardowego dopisane zostaną m.in. systemy bezkluczykowego dostępu oraz start&stop.

Informacja prasowa (moto)

Oprócz cruze w wersji kombi, Chevrolet zaprezentuje w Genewie również dwa pojazdy koncepcyjne - code 130R i tru 140S. Oba zadebiutowały już w styczniu na salonie NAIAS w Detroit.

Pierwszy z nich to turbodoładowane, czteromiejscowe coupe z napędem na tylną oś. Drugi - tru 140S - również może pochwalić się czteromiejscowym nadwoziem coupe, ale w jego przypadku napęd przenoszony jest na koła przedniej osi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas