Chevrolet Corvette ZR1 Convertible

Zupełnie nowy Wrangler to niejedyna ikona amerykańskiej motoryzacji, która zaliczyła swój publiczny debiut na salonie w Los Angeles. W Mieście Aniołów Chevrolet zaprezentował również Corvette ZR1 w wersji z otwartym nadwoziem.

Odmianę coupe poznaliśmy w połowie listopada przy okazji salonu motoryzacyjnego w Dubaju. Dziś wiemy już, że za samochód zapłacić trzeba w USA od 119 955 dolarów. Kabriolet wyceniony został na kwotę 123 995 dolarów.

Dzięki wykonanej z aluminium karoserii wersja z otwartym nadwoziem jest zaledwie o 26 kg cięższa niż coupe. To wynik zastosowania dodatkowych siłowników odpowiadających za składanie dachu. Konstruktorzy twierdzą, że nie trzeba było stosować żadnych dodatkowych wzmocnień, a obie odmiany różnią się jedynie punktami mocowania pasów bezpieczeństwa! Dach składa się automatycznie, a operacja może być przeprowadzana w czasie jazdy z prędkościami do 50 km/h.

Reklama

Marginalne wahania masy nie wpłynęły na osiągi auta. Podobnie, jak w coupe klienci maja do wyboru dwa pakiety aerodynamiczne. Podstawowy - "Low Wing" - zaprojektowano pod kątem eksploatacji drogowej i uzyskania jak najlepszej prędkości maksymalnej. W takim zestawieniu nowy Chevrolet Corvette ZR1 osiąga prędkość 210 mph, czyli blisko 340 km/h.

Dla nabywców planujących torową eksploatację przewidziano pakiet "High Wing", który standardowo oferowany będzie z zestawem ZTK Performance Package. W jego skład wchodzi m.in. adaptacyjne zawieszenie Magnetic Ride Control i opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Producent deklaruje, że nowe Corvette ZR01 przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w czasie poniżej trzech sekund!

Przypominamy, że obecnie wcielenie Corvette ZR1 to najmocniejszy z kiedykolwiek produkowanych, osobowych, modeli Chevroleta z homologacją drogową. Samochody napędzane są doładowanym kompresorem, benzynowym silnikiem V8 o pojemności 6,2 l. Wyposażona w system podwójnego wtrysku paliwa jednostka z rodziny LT5, przy 6300 obr./min, generuje aż 755 KM. Maksymalny moment obrotowy, oferowany już przy 4400 obr./min, to 969 Nm!

W sumie w samochodzie zamontowano aż 13 chłodnic odpowiadających za regulowanie temperatury powietrza doładowującego, silnika, skrzyni biegów czy dyferencjału. Auta wyposażone są również w aktywny układ wydechowy oferujący cztery różne tryby i poziomy dźwięku: Stealth, Tour, Sport i Track. W tym ostatnim specjalny zawór reguluje strugę spalin tak, by uzyskać jak najlepszy przepływ i w pełni wykorzystać możliwości jednostki napędowej.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy