Całkiem nowe Suzuki Alto

Japoński oddział Suzuki zaprezentował właśnie kolejną, ósmą już, generację popularnego na rodzimym rynku modelu Alto.

Suzuki Alto
Suzuki AltoInformacja prasowa (moto)

Samochód to jeden ze sztandarowych przedstawicieli segmentu kei car - niewielkich pojazdów klasy A zaprojektowanych z myślą o użytkowaniu w ciasnych japońskich miastach. Dzięki swoim "mikro" wymiarom, auta te cieszą się w Japonii dużą popularnością ze względu na różnego rodzaju przywileje podatkowe i ubezpieczeniowe.

Nadwozie nowego Alto zaprojektowane zostało w stylu "retro". Pudełkowate kształty karoserii przywodzą na myśl pierwszą generację modelu z 1979 roku.

W porównaniu z poprzednikiem - do 2,46 cm - wzrósł rozstaw osi. Dzięki temu samochód może pochwalić się stosunkowo przestronną kabiną. Japończycy podkreślają, że przedział pasażerski ma aż 2,04 m długości - to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów.

Źródłem napędu jest trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 660 cm3. Klienci będą mieli do wyboru dwie odmiany - wolnossącą i doładowaną. W układzie przeniesienia napędu pracować może pięciostopniowa ręczna, lub bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów CVT. Co ciekawe, auto oferowane jest zarówno z napędem na przednie, jak i cztery koła.

Suzuki AltoInformacja prasowa (moto)

Warto podkreślić, że nowe Auto - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywać ma zaledwie 2,7 l benzyny na 100 km. Niskie spalanie to zasługa niewielkiej masy. Gotowy do drogi pojazd w wersji 2WD waży jedynie 610 kg.

Suzuki AltoInformacja prasowa (moto)

Suzuki Alto będzie sprzedawane tylko w Japonii. Swoją drogą ciekawe, czy małe "kei-cary" spotkałyby się z ciepłym przyjęciem ze strony europejskich kierowców, którzy również nie mogą narzekać na nadmiar miejsca do parkowania...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas