Całkiem nowe Suzuki Alto

Japoński oddział Suzuki zaprezentował właśnie kolejną, ósmą już, generację popularnego na rodzimym rynku modelu Alto.

Samochód to jeden ze sztandarowych przedstawicieli segmentu kei car - niewielkich pojazdów klasy A zaprojektowanych z myślą o użytkowaniu w ciasnych japońskich miastach. Dzięki swoim "mikro" wymiarom, auta te cieszą się w Japonii dużą popularnością ze względu na różnego rodzaju przywileje podatkowe i ubezpieczeniowe.

Nadwozie nowego Alto zaprojektowane zostało w stylu "retro". Pudełkowate kształty karoserii przywodzą na myśl pierwszą generację modelu z 1979 roku.

W porównaniu z poprzednikiem - do 2,46 cm - wzrósł rozstaw osi. Dzięki temu samochód może pochwalić się stosunkowo przestronną kabiną. Japończycy podkreślają, że przedział pasażerski ma aż 2,04 m długości - to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów.

Reklama

Źródłem napędu jest trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 660 cm3. Klienci będą mieli do wyboru dwie odmiany - wolnossącą i doładowaną. W układzie przeniesienia napędu pracować może pięciostopniowa ręczna, lub bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów CVT. Co ciekawe, auto oferowane jest zarówno z napędem na przednie, jak i cztery koła.

Warto podkreślić, że nowe Auto - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywać ma zaledwie 2,7 l benzyny na 100 km. Niskie spalanie to zasługa niewielkiej masy. Gotowy do drogi pojazd w wersji 2WD waży jedynie 610 kg.

Suzuki Alto będzie sprzedawane tylko w Japonii. Swoją drogą ciekawe, czy małe "kei-cary" spotkałyby się z ciepłym przyjęciem ze strony europejskich kierowców, którzy również nie mogą narzekać na nadmiar miejsca do parkowania...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Suzuki Alto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy