BMW serii 8 Convertible już oficjalnie

BMW zaprezentowało właśnie pierwszy w historii kabriolet serii 8. Samochód nawiązuje do najlepszych czasów motoryzacji: czteromiejscowe cabrio ma miękki, składany automatycznie dach, a pod maskę topowej odmiany trafi silnik V8!

Nadwozie mierzy 4851 mm długości, 1902 szerokości i jedynie 1345 mm wysokości. Rozstaw osi to 2822 mm. Nabywcy liczyć mogą m.in. na: standardowe oświetlenie wykonane w całości w technologii diodowej (przednie reflektory adaptacyjne, opcjonalnie - laserowe), elektroniczne zegary (BMW Line Cockpit Professional czy standardowy wyświetlacz HUD. O komfort dbają ponadto nagłośnienie Harman Kardon (opcjonalnie Bowers&Wilkins Diamond 3D), skórzana tapicerka (również na drzwiach i desce rozdzielczej) i adaptacyjne zawieszenie M oraz system Driving Experience Control z przełącznikiem wyboru trybu jazdy (comfort, eco pro, sport, sport+).

Reklama

Od błękitu nieba oddziela pasażerów materiałowy, składany elektrycznie, dach. Operacja jego złożenia zajmuje 15 sekund i może odbywać się w czasie jazdy z prędkościami do 50 km/h. BMW podkreśla bardzo cichą pracę mechanizmu i świetne wygłuszenie oferowane przez sam dach. Jego poszycie standardowo oferowane będzie w kolorze czarnym. Na liście opcji znajdzie się poszycie w kolorze "antracytowego srebra". Standard obejmuje ponadto montowany za przednimi fotelami deflektor przeciwwiatrowy. Wśród dodatków znajdziemy np. podgrzewane zagłówki czy nadmuch ciepłego powietrza na kark kierowcy i pasażera przedniego fotela.

Mimo skomplikowanej konstrukcji mechanizmu inżynierom udało się wygospodarować bagażnik o objętości 350 l. Ewentualnych nabywców zdecydowanie bardziej zainteresuje jednak to, co znajduje się pod przednią klapą...

W Europie samochód oferowany będzie w dwóch wersjach. Topowa - BMW M850i xDrive Convertible - ma pod maską podwójnie doładowany (dwie sprężarki typu twin-scroll), benzynowy silnik 4,4 l z systemem Valvetronic i podwójnym Vanosem. Jednostka osiąga moc 530 KM (5500-6000 obr./min) i generuje potężny moment obrotowy 750 Nm osiągany w zakresie 1800-4600 obr./min. Moc przenoszona jest na cztery kola za pośrednictwem ośmiostopniowego automatu (Steptronic). Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Producent określa średnie zużycie paliwa na 10 l/100 km (13,6 l/100 km w mieście).

Dla osób, które chciałyby rzadziej odwiedzać stacje benzynowe przewidziano odmianę BMW 840d xDrive Convertible wyposażoną w rzędowego Diesla o pojemności 3,0 l. Jednostka osiąga 320 KM (4400 obr./min) i 680 Nm (1750-2250 obr./min). Również w tym przypadku standardem jest ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów i napęd na obie osie. Sprint do 100 km/h zajmuje autu 5,2 s, prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 6,3 l/100 km (7,4 l/100 km w mieście).

Odmianę z dieslem pod maską poznamy m.in. po mniejszych, 18-calowych kołach (opony 245/45 przód, 275/40 tył). W wersji BMW M850i xDrive Convertible nadkola szczelnie wypełniają 20-calowe obręcze (opony 245/35 przód, 275/30 tył).

Rozpoczęcie sprzedaży nowego BMW 8 w wersji kabriolet planowane jest na marzec przyszłego roku. Ceny pozostają tajemnicą producenta.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy