BMW M8. Pierwsze w historii!

BMW rozszerza gamę serii 8 o wyczekiwaną przez fanów wersję spod znaku M GmbH. Nowe BMW M8 oferowane będzie zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet. Najbardziej wymagający nabywcy będą również mogli zdecydować się na wzmocnioną odmianę Competition.

Już "zwykłe" BMW serii 8 może się pochwalić ekspresyjną stylistyką, więc oznaki tego, że mamy do czynienia z najmocniejszą wersją, są raczej skromne. To m.in.: większe wloty powietrza, przestylizowana osłona chłodnicy, umieszczone w "skrzelach" przednich błotników plakietki ze znaczkiem M, czy subtelny tylny spoiler i zmodyfikowany zderzak zintegrowany z dyfuzorem.

Oprócz tego są również dwie podwójne końcówki układu wydechowego oraz - w odmianach Competition - czarne dodatki pokroju osłony chłodnicy i rur wydechowych. Standardowe wyposażenie BMW M8 obejmuje 20-calowe obręcze kół z oponami 275/35 z przodu i 285/35 na tylnej osi.

Reklama

Wnętrze to m.in. sportowa kierownica i fotele, zaprojektowany od podstaw lewarek zmiany biegów, skórzana, dwukolorowa, tapicerka czy pasy z charakterystycznymi przeszyciami w barwach BMW Motorsport. Jest też oczywiście przycisk selektora trybu jazdy z napisem "M Mode" (do wyboru tryby Road, Sport czy Track).

Najciekawsze kryje się jednak pod długą, nisko opadającą, maską. BMW M8 napędzane jest podwójnie doładowanym (dwie sprężarki typu TwinScroll) benzynowym V8 o pojemności 4,4 l. Jednostka osiąga moc równych 600 KM (6000 obr./min) i generuje aż 750 Nm dostępnych w zakresie od 1800 do 5600 obr./min. W wersji Competition silnik może pochwalić się mocą wyższą o 25 KM.

Niezależnie od wersji w układzie przeniesienia napędu pracuje ośmiostopniowa, automatyczna przekładnia M Steptronic. Moc trafia na koła obu osi za pośrednictwem centralnej skrzynki rozdzielczej z wielopłytkowym sprzęgłem zapewniającym płynny rozdział momentu obrotowego. Z tyłu pracuje aktywny dyferencjał M z możliwością całkowitego zablokowania.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. aktywne zawieszenie obu osi, elektryczne, aktywne, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu czy wzmocniony układ hamulcowy (z przodu 6-tłoczkowe zaciski).

BMW M8 w wersji coupe przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 s. (10,8 do 200 km/h). Prędkość maksymalna to 305 km/h. Odmiana Competition osiąga setkę w 3,2 s. (10,6 do 200 km/h.).

Kabriolet przyspiesza do setki w 3,4 s. lub 3,3 s. (Competition). 200 km/h pojawia się na liczniku odpowiednio w 11,3 s. lub 11,1 s. od startu. W stosunku do coupe bez zmian pozostaje - wynosząca 305 km/h - prędkość maksymalna.

Oficjalna premiera BMW M8 zaplanowana została na 25 czerwca (w Monachium). Samochód uzupełnić ma cenniki niemieckiej marki we wrześniu.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy