BMW dla młodych...
Znane już na rynku BMW X5 to auto aliczane do kategorii SUV. Debiutujący właśnie X3 to SAV (Sports Activity Vehicles) auto dla młodszych klientów preferujących aktywny tryb życia.
Mimo nowego designu, styliści posłużyli się typowymi dla wozów tej marki detalami stylizacyjnymi takimi, jak np. kształt wlotu powietrza i świateł, jak również zadarta dolna linia bocznych okien.
Cała sylwetka odznacza się dużym rozstawem osi, krótkimi zwisami i sporymi wnękami kół i oczywiście - jak przystało na auto terenowe - dużym prześwitem. Pod przednią maską mieści się 6-cylindrowy silnik rzędowy, występujący w wersji nisko i wysokoprężnej, o mocy odpowiednio 231 i 204 KM. Poprzez 6-biegową przekładnię mechaniczną lub 5-biegową automatyczną napęd płynie do przekładni rozdzielczej xDrive, która rozdziela napęd na obie osie. Tym samym nie tylko pomaga kierowcy w terenie, ale eliminuje pod- i nadsterowność podczas pokonywania zakrętów, zasadniczo opóźniając konieczność włączania się systemu stabilizacji DSC.
Choć konstruktorzy maksymalnie obniżyli środek ciężkości, DSC dba, by nie doszło do przewrócenia pojazdu. Do tego seryjnie instalowany jest system HDC (Hill Descent Control) ułatwiający bezpieczny zjazd ze śliskiego wzniesienia.
Duże wnętrze z wysoko osadzonymi siedzeniami, ukształtowano tak, by było ono jak najbardziej funkcjonalne i umożliwiało zabranie ze sobą np. rowerów. Z myślą o tych, którzy będą eksploatowali model X3 głównie na drogach szybkiego ruchu przygotowano sportowy pakiet między innymi podwyższający prędkość maksymalną. (AutoRok)