BMW 2 Gran Coupe. Jeszcze w kamuflażu
BMW szykuje się do premiery pierwszej w historii serii 2 w wersji Gran Coupe. Czterodrzwiowe auto zadebiutować ma w listopadzie przy okazji Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Los Angeles.
O tym, że przygotowania do uruchomienia produkcji dobiegają końca świadczy fakt, że na drogach w okolicach Monachium coraz częściej spotkać można, zdradzające kształty ostatecznej wersji pojazdu, prototypy.
Co ciekawe BMW niespecjalnie kryje się z testami - to cześć kampanii promocyjnej mającej rozbudzić wśród nabywców zainteresowanie zupełnie nowym modelem. Z tego względu na drzwiach zamaskowanych prototypów umieszczono duży kod QR. Jego zeskanowanie przy pomocy smartfona skutkuje uruchomieniem poświęconej modelowi strony internetowej, na której znajdziemy kompendium wiedzy o aucie.
Debiut BMW 2 Gran Coupe traktować można, jako spóźnioną odpowiedź na Mercedesa CLA. Podobnie, jak auto ze Stuttgartu seria 2 Gran Coupe bazuje na swojej mniejszej siostrze - serii 1 - i korzysta z przednionapędowej architektury. Producent obiecuje jednak, typowe dla marki, świetne właściwości jezdne. Wzorem nowej serii 1 auto w standardzie korzystać ma z optymalizujące trakcję technologii ARB. W jej przypadku "regulacja" poślizgu odbywa się bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC. Dzięki temu informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a reakcja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza.
Sam układ ma znacznie zmniejszać podsterowność, co jest szczególnie ważne w autach z napędem na przednie koła. System wspierany jest przez układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego). Zwiększa on zwinność auta, dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu. W efekcie uzyskać można wrażenie delikatnej nadsterowności typowej dla tylnonapędówek.
Wiadomo już, że auto zamówić można będzie m.in. w odmianie M235i xDrive wyposażonej w najmocniejszy czterocylindrowy silnik z gamy bawarskiego producenta (306 KM). W tej wersji standard wyposażenia obejmować ma montowany na przedniej osi mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (typu Torsen).
BMW 2 Gran Coupe uzupełnić ma cenniki niemieckiej marki z początkiem roku. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną 2020.