"Benzynowe" 306 KM i 400 Nm. Zgadnij ile pali!
Na salonie we Frankfurcie Volvo zaprezentuje odświeżone modele S60, V60 i XC60.
W palecie jednostek napędowych pojawią się trzy nowe, czterocylindrowe silniki o pojemności 2 l z rodziny Drive-E. Najmocniejszy z nich - topowa odmiana T6 - rozwija moc 306 KM i 400 Nm. Jednostka wspomagana jest kompresorem i turbosprężarką i standardowo sprzęgana będzie z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów. W modelu S60 - przynajmniej w cyklu pomiarowym - silnik T6 zużywa średnio 6,4 l paliwa na 100 km.
Nowością jest również turbodoładowany T5, który dysponuje mocą 245 KM i 350 Nm. On również sprzęgany będzie z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią i - w teorii - w modelu S60 - spalać ma średnio 5,9 l/100 km.
Ostatnim z trójki nowych silników jest wysokoprężny D4 rozwijający 181 KM i 400 Nm. W połączeniu z ręczną skrzynią biegów, w modelu S60, jednostka może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,7 l/100 km. Na życzenie klienta auta z tą jednostką będzie można sparować z automatyczną, ośmiostopniową przekładnią. Decydując się na tą ostatnią kierowca będzie miał do dyspozycji montowane przy kierownicy łopatki służące do ręcznej zmiany przełożeń.
Zmodyfikowane V60 będzie można zamówić w wersji Plug-in Hybrid. Auto wyposażone jest w wysokoprężny silnik z rodziny D5 o pojemności 2,4 l, który odpowiada za napęd przedniej osi. Jednostka rozwija moc 215 KM (440 Nm) i współpracuje z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów.
Przy tylnej osi zamontowano elektryczny motor trakcyjny rozwijający 68 KM i 220 Nm. Silnik czerpie energię z baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 11,2 kWh zainstalowanej pod podłogą bagażnika. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s. Maksymalny zasięg przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego dochodzi do 50 km.
Szwedzi - z typową dla siebie dbałością - podeszli do kwestii bezpieczeństwa. Na liście opcji odświeżonych modeli znajdzie się m.in. system adaptacyjnych świateł drogowych. Kierowca może korzystać z drogowego oświetlenia nawet wtedy, gdy z przeciwka nadjeżdża inny pojazd. Specjalne, sterowane elektronicznie przysłony, dbają o to, by sylwetka auta znajdowała się w "zacienionej" smudze światła, a jego kierowca nie był oślepiany.
Klienci będą mogli zamówić auta wyposażone w podgrzewaną przednią szybę czy fotochromatyczne lusterka zewnętrzne. Na życzenie odświeżone S60, V60 i XC60 będzie też można doposażyć w systemy: automatycznego parkowania równoległego czy wykrywania pojazdów w tzw. "martwym polu". W odświeżonych modelach pojawi się równeż znany już z V40 system adaptacyjnych wyświetlaczy Volvo TFT. Auta otrzymają również zaprojektowany od podstaw system multimedialny, który - oprócz nawigacji - oferuje m.in. pokładowe WiFi.