BAIC BJ40 to luksusowe auto terenowe z Chin. W Polsce może mocno zamieszać

Chiński koncern BAIC, który sprzedaje w Polsce modele Beijing 3, 5 i 7 zamierza poszerzyć ofertę o model BJ40. Chińczycy wiążą z tym pojazdem naprawdę duże nadzieje.

BJ40 II-generacji to dla BAIC-a najważniejszy model ostatnich lat. Poprzednia generacja pozostaje najpopularniejszym samochodem w gamie BAIC w Chinach oraz znajduje się w czołówce sprzedaży eksportowej. BAIC BJ40 II to najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd ze wszystkich modeli tego producenta.

BAIC BJ40 to połączenie SUV-a i auta terenowego

Samochód ma łączyć komfort SUV-ów z zdolnościami terenowymi typowymi raczej dla samochodów terenowych. Został oparty na ramie i posiada napęd na cztery koła z reduktorem i możliwością blokady przedniego i tylnego mostu. Prześwit przy pełnym obciążeniu przekracza 22 cm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga 75 cm. Podczas jazdy terenowej niezwykle ważne są wartości kąta natarcia, zejścia i kąta rampowego, które wynoszą w modelu BJ40 odpowiednio 37, 35 oraz 27 stopni.

Reklama

Wzorem samochodów terenowych pełnowymiarowe koło zapasowe montowane jest na otwieranych w bok drzwiach tylnych (dodatkowo można otworzyć do góry samą szybę). Ciekawostkę stanowią bezramkowe szyby w drzwiach. Ponadto w samochodzie znajdziemy panoramiczne okno dachowe o powierzchni 1,2 m2, a w kabinie może znajdować się nawet pięć ekranów.

BJ40 daje możliwość łatwych modyfikacji, dzięki m.in. możliwości prostego demontażu zderzaków i trapezowych nadkoli, co może umożliwić montaż np. większych niż seryjne kół. W samochodzie przewidziano miejsca na dodatkowe akcesoria, np. na desce rozdzielczej i w bagażniku.

BAIC BJ40. Luksusowe wnętrze z pięcioma ekranami

Kabina BJ40 ma dawać poczucie luksusu. Elektrycznie sterowane fotele przednie są podgrzewane i wentylowane, a mogą nawet posiadać funkcję masażu. Fotel pasażera z przodu wyposażono w elektrycznie regulowany podnóżek, który można pochylić pod kątem 50 st.

Ekrany na środku deski rozdzielczej i przed pasażerem mają przekątną 12,8 cala. Sterowanie wybranymi funkcjami jest możliwe również głosowo. Umieszczony przed kierowcą ekran cyfrowych zegarów mierzy 10,25 cala. W miejsce klasycznego lusterka wstecznego może być zastosowane 9-calowy ekran przekazujący widok zza samochodu.

Wyróżnikiem BAIC BJ40 jest m.in. wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala położony centralnie na środkowej konsoli, między nawiewami. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale realizuje też i wyświetla wiele innych funkcji. Może pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, prognozę pogody, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet wysokość nad poziomem morza.

BAIC BJ40. Benzynowy silnik i napęd 4x4

BAIC BJ40 jest napędzany przez pracujący w cyklu Millera czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l, który generuje 245 KM i 386 Nm. Jednostka współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów produkcji ZF. Auto rozpędza się do 100 km/h w 9,8 s.

Napęd wszystkich kół BAIC-a BJ40 może pracować w jednym z kilku trybów. Tryb 2H to przeznaczony do jazdy po asfaltach napęd na jedną oś, 4H - to napęd 4x4, który sprawdzi się np. na śniegu, a 4L to przeznaczony do jazdy w terenie napęd wszystkich kół z reduktorem. Dodatkowo BJ40 pozwala ponadto wybrać jeden z siedmiu trybów jazdy: Sport, Economy, Comfort, Intelligent Off-road, Snow, Sand oraz Mud. W przyszłości, dzięki możliwości zdalnej aktualizacji FOTA, liczba dostępnych trybów jazdy ma się zwiększyć się do jedenastu.

BAIC BJ40. Systemy wsparcia kierowcy

Podstawę dla systemów asystujących kierowcy ADAS w BJ40 stanowi 17 radarów, siedem kamer i jeden kontroler. Wyposażenie obejmuje m.in. systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Ponadto są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA). Wyróżnikiem BAIC-a BJ40 jest system zdalnego parkowania RPA, umożliwiający zdalny wjazd lub wyjazd w miejsca parkingowego. To rozwiązanie przydaje się na ciasnych parkingach, na których wsiadanie do samochodu może być utrudnione.

Wiadomo już, że BAIC BJ40 na pewno trafi do Polski. Póki co producent nie podaje jednak ani daty rynkowej premiery, ani cen.

BAIC BJ40. Dane techniczne

Długość/szerokość/wysokość (mm) 4790x1940x1929
Rozstaw osi (mm) 2760
Konstrukcja Nadwozie zbudowane na ramie klasy wojskowej
Rodzaj napędu Na cztery koła, z możliwością blokady przedniego i tylnego mostu
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm) 220
Kąt natarcia/kąt zejścia/kąt rampowy (°) 37 / 35 / 27
Maksymalna głębokość brodzenia (mm) 750
Tryby jazdy terenowej
Tryb pełzania 12 prędkości (1-12 km/h)
Skrzynia rozdzielcza BorgWarner
System wsparcia Asystent pojazdu/zjazdu ze wzniesienia (HAC/HDC)
Uciąg przyczepy hamowanej (kg) 2500
Średnica zawracania (m) 9,8 (najmniejsza w segmencie, dzięki funkcji U-Turn)
Liczba miejsc  5 - 7
Pojemność zbiornika paliwa (l) 85
Silnik 2.0 turbo, benzynowy
Maksymalna moc silnika w kW (KM) 180 (245)
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr.min.) 386
Przyśpieszenie 0-100 km/h w sek. 9,8
Skrzynia biegów ZF 8AT
Rodzaj paliwa benzyna
Norma emisji Euro VI
Typ napędu 4x4
Zawieszenie przednie Niezależne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i podwójnymi wahaczami
Zawieszenie tylne Wielowahaczowe, niezależne
Koło zapasowe Pełnowymiarowe montowane na tylnych drzwiach
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BAIC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy